• Äldre 4 Jan 15:15
    11524 visningar
    2 svar
    2
    11524

    infoblad

    Hej!

    Nu sitter jag i full flärd och skriver infobladet som ska skickas med med inbjudningarna. Men har fastnat vid alkoholbiten.
    Jag har varit på ett par bröllop där några av gästerna inte drack alkoholen som serverades (det ville mao ha alkoholfritt), pga av olika anledningar, vilket absolut inte är några problem men brudparet hade ju redan betalat det och inget hade informerats i förväg. Så jag tänkte skriva ihop något ang detta under rubriken allergier/specialkost/alkoholfritt.
    Vi ska ha festen på en restaurang/golfklubb där det i i kuvertavgiften ingår alkohol till maten och även två drinkbiljetter. Väljer man bort alkoholen sparar man ca 600kr. Jag vill alltså inte behöva betala det om man redan vid osa vet om att man inte ska dricka. 

    Så hur skriver jag det bäst? Jag har i dagsläget skrivit detta men tycker det känns stelt på något sätt. Hade velat få med att det är pga av kostnaden men det känns inte heller rätt. 


    Vi skulle också uppskatta att de som redan vid osa vet om att de inte kommer dricka någon alkohol meddelar detta till oss. Annan dricka kommer då självklart att ordnas.  

    Vad tycker ni?? 

    Tack 
    Glad


    infoblad, alkohol
  • Svar på tråden infoblad
  • Äldre 6 Jan 21:51
    #1
    +1

    Hej!

    Tycker att det låter klokt, du kanske kan skriva nåt i stil med "osa senast den XX, meddela då också eventuella allergier eller andra kostbehov. Vet du redan nu att du avstår alkohol får du gärna meddela det också."

    Jag hade absolut inte reagerat på det om jag var gravid/ inte gillar alkohol/ ammar/är nykterist etc.

  • Äldre 7 Jan 16:57
    #2
    AW17 skrev 2018-01-06 21:51:57 följande:

    Hej!

    Tycker att det låter klokt, du kanske kan skriva nåt i stil med "osa senast den XX, meddela då också eventuella allergier eller andra kostbehov. Vet du redan nu att du avstår alkohol får du gärna meddela det också."

    Jag hade absolut inte reagerat på det om jag var gravid/ inte gillar alkohol/ ammar/är nykterist etc.


    Tack för svar :) Ja, jag skriver något i still med det.
Svar på tråden infoblad