• Äldre 18 Dec 20:25
    25959 visningar
    3 svar
    3
    25959

    Förlovning julafton

    Vi ska förlova oss på julafton och vi försöker komma på nån rolig idé hur vi ska göra de under julklappsutdelningen nån som har nån idé?

  • Svar på tråden Förlovning julafton
  • Äldre 18 Dec 20:59
    #1

    Hej! 

    Vi är lite i samma situation :) Vi förlovade oss förra veckan men har inte berättat för någon i familjen än. Båda våra familjer ska fira jul ihop och vi vill gärna berätta för dem på julafton. 

    Det känns lite tråkigt att bara säga det rakt ut när alla sitter vid bordet och vi ville kanske också göra det under julklappsöppningen. Funderade på att slå in dem i askarna vi fick från butiken och ge varandra men det kräver ju också att vi öppnar dem samtidigt. Vi funderar fortfarande lite på hur det blir bäst.

  • Äldre 26 Dec 08:04
    #2
    LH2019 skrev 2017-12-18 20:59:56 följande:

    Hej! 

    Vi är lite i samma situation :) Vi förlovade oss förra veckan men har inte berättat för någon i familjen än. Båda våra familjer ska fira jul ihop och vi vill gärna berätta för dem på julafton. 

    Det känns lite tråkigt att bara säga det rakt ut när alla sitter vid bordet och vi ville kanske också göra det under julklappsöppningen. Funderade på att slå in dem i askarna vi fick från butiken och ge varandra men det kräver ju också att vi öppnar dem samtidigt. Vi funderar fortfarande lite på hur det blir bäst.


    Men blir det inte lite konstigt? Ni är ju redan förlovade. Ska ni spela överraskade? Att slå in askarna till varandra ger ju intrycket av att ni vill överraska varandra. Men det är väl familjen ni vill överraska? Då hade jag hellre slagit in en bröllopsinbjudan eller ert vigseldatum och gett till familjen. Då blir det mer äkta och inget skådespel.

    Bara ett litet tips då jag sett för många fejkade och inövade ?frierier?
  • Äldre 26 Dec 17:11
    #3
    Jeanettewikander skrev 2017-12-26 08:04:08 följande:
    Men blir det inte lite konstigt? Ni är ju redan förlovade. Ska ni spela överraskade? Att slå in askarna till varandra ger ju intrycket av att ni vill överraska varandra. Men det är väl familjen ni vill överraska? Då hade jag hellre slagit in en bröllopsinbjudan eller ert vigseldatum och gett till familjen. Då blir det mer äkta och inget skådespel.

    Bara ett litet tips då jag sett för många fejkade och inövade ?frierier?
    Oj jag märkte nu att jag formulerade mig helt fel!

    Det jag menade att skriva var att vi hade tänkt ge de inslagna askarna till våra mammor och pappor (dem som har väntat på det mest). Jag är inte heller ett fan av att låtsas vara överraskad och så.

    Men det blev istället att vi berättade precis innan julklappsöppningen när alla var samlade i soffan. Vi hade tagit av oss ringarna innan så ingen skulle råkat se i förväg. Det blev väldigt lyckat! :) 

    Hur gick det för er? 
Svar på tråden Förlovning julafton