• Äldre 12 Nov 10:44
    5055 visningar
    3 svar
    3
    5055

    Vinterbröllop

    Hej!

    Vi ska ha ett litet vinterbröllop i fjällen och är just i startgroparna av planeringen. Vi håller just nu på att leta platser, datum och planera en budget. Men så har jag så klart också börjat fundera på klänningen????. Jag har sett en helt fantastisk klänning som jag är så sugen på men vet inte vad det är för klänning så om någon vet får ni väldigt gärna hjälpa mig att lista ut det. Den skulle verkligen passa perfekt för ett fjällbröllop????.



    Tacksam för all hjälp och även andra tips för bröllop i fjällen så som vigselplatser och något romantiskt ställe att äta på för ca 20 personer.

    Väl värt väntan i 18 år??!

    Anna

  • Svar på tråden Vinterbröllop
  • Äldre 29 Dec 10:20
    #1

    Hej har en brudklänning Maggiesottero till salu om du e intresserad

  • Äldre 5 Jan 22:56
    #2

    Den där klänningen är ju dock en kjol och en tröja! Köp en fin lyxig stickad tröja. Passa på att köpa tröjan nu på mellandagsrean! Jag skulle satsat på en i merinoull, kashmir och/eller silke.

    Lägg också krut på en fin och skön underklänning i siden som, om det skulle bli ohyggligt varmt under middagen/dansen, är anständig att ha utan tröjan över.

    Angående kjolen så borde det finnas på de flesta bröllopsbutiker (även dem har rea nu), men annars är det nog inte särskilt dyrt att sy upp eftersom det "bara" är en kjol!

    Angående ställe så är det ju supersvårt att säga, det handlar ju om vad ni vill ha!

    Varför vill ni vara i fjällen? Vad lockar? Det borde ju ge svar på vilket typ av ställe ni ska försöka hitta! Ska det vara rustikt och timrat? Ska det finnas boende för alla i närheten? Var bor ni och var bor era gäster? "Fjällen" är ju stort, folk i Göteborg anser ju att fjällen börjar mer söderut än vad folk i Umeå gör! Vill ni ha en familjär stämning kanske ni ska boka en stor stuga där alla kan bo och ha en kock som fixar middagen? Boka en stuga som har grillstuga på tomten så fixar ni vickning med grill över öppen eld (svårt med den där kjolen då!).

    Med det sagt så var jag förra året i Åre (plus för att det går att åka tåg dit från Sthlm men det beror ju som sagt på var ni/era gäster bor) då gjorde vi en avstickare till Edsåsdalen, där ligger "Köjagården" som hade supermysiga olika utrymmen. Där kan man nog ha bröllop med lite rustikare känsla!

    Annars någon av alla topprestauranger? Hemavans "Björk" verkar fantastisk och då får man åka bandvagn upp! Men finns ju många fler stora och små!

    Är det lyx ni är ute efter så finns det ju flera hotell och restauranger som erbjuder det, kolla den här artikeln: www.akaskidor.se/artiklar/artiklar/20090810/7-harliga-fjallhotell/

    Eller varför inte boka fäviken magasin för middag (och övernattning) om ni vill ha riktigt schysst mat och något väldigt exklusivt men i fjällmiljö!

    Andra givna, om ni inte vill tänka så mycket själv, så finns ju ishotellet (men det är ju mer vinter än fjäll)! Och så den klassiska bröllopsmiddag på fjällstationen och bestiga Kebnekaise dagen efter (finns säkert dem som viger sig på fjälltoppar också, men då ska man väl tänka på sina gästers form också)!

    Lycka till!

    PS. Vi funderade från början på fjällen men blev skärgård och sommarbröllop istället!

  • Äldre 6 Jan 21:02
    #3

    Du kanske har hittat något bra redan eller bättre :)

    Men kjolen är: Marchesa Silk Faille Ballgown Skirt
    Tröjan: Banjo & Matilda Aran Crew

Svar på tråden Vinterbröllop