• IMB
    Äldre 24 Oct 11:38
    19814 visningar
    5 svar
    5
    19814

    Ha två alliansringar?

    Jag har en alliansring (halvallians med 5 stenar) som förlovningsring, men vet inte riktigt hur jag ska matcha den med min framtida vigselring.

    Är det någon som har en (halv-)alliansring som förlovningsring OCH en som vigselring?

    Lägg gärna upp bilder på om du har två alliansringar eller hur du har matchat din alliansring med din vigselring.

    Tacksam för inspiration! :)

  • Svar på tråden Ha två alliansringar?
  • Äldre 26 Oct 13:24
    #1

    Jag tänkte två allianser men blev denna kombination

    [img=/gallery/image/176960/full_600/php7bIEDH68961.j

  • Äldre 26 Oct 13:24
    #2
  • Äldre 17 Feb 17:31
    #3

    Jag kommer ha två alliansringar från Schalins
    -Förlovningsring Stjärnfall Libra.
    -Vigselring Norrsken Aura.
    Älskar den kombinationen, Libra har ett diagonalt band av några stenar, Aura har en lite längre rad av stenar. 

    Tips är att du gå ner till en juvelerare och provar. Inte alla kombinationer som passar ihop/som passar dig i smaken.
    Min juvelerare kommer specialanpassa ringarna så de får samma kupning och höjd. Skrattande

    Googla för bilder, jag har inte köpt vigselringen än... Flört

  • IMB
    Äldre 13 Mar 09:32
    #4

    @Elly

    Min förlovningsring påminner mycket om din! Och jag tycker den är ganska svårmatchad i och med att den är "sne". Har varit i ett par butiker men inte hittat någon kombination jag gillar än.. 
    Gillade din vigselring dock, får kanske testa något liknande :) 
    Tack för svar!

    Är den någon annan som har en ring med "snea" stenar skulle jag verkligen uppskatta att få bilder på hur ni kombinerat förlovnings- och vigselring!

  • Äldre 27 Mar 16:45
    #5
    +1


    Jag kommer flytta över förlovningsringen till högerhanden och istället ha dessa tre vigselringar.
Svar på tråden Ha två alliansringar?