• Jessicajunie

    Assistens på bröllop/budgettips?

    Hej! 

    Vi har bestämt oss för bröllop i slutet av nästa sommar och planeringen är i full gång. Kommer förmodligen bli cirka 70-80 gäster och vill göra det så till så hög standard utan att det ska kosta allt för mycket. 

    Dekorationer tänkte jag att man sporadiskt under året kan pyssla med själv för att sedan komplettera med lite växtlighet. Men går det att fixa med det gröna själv utan att behöva stå där på själva dagen? 
    Tänker likadant med maten. Om man skulle laga maten själv och ställa i lokalen innan festen så behövs det ju någon som plockar fram och presenterar den. 
    Andra uppgifter skulle kunna vara att koka kaffe, se till att drickan är på plats och kyld.. 

    Är det någon som har erfarenhet av att ha assistens på detta sätt för att få ihop saker som ovan? Finns det ens en sådan tjänst och vad kan man tänkas få betala för det? 

    Vad är era erfarenheter att det är bäst att lägga pengar på? 

  • Svar på tråden Assistens på bröllop/budgettips?
  • MariaFästmö

    Hej!

    Vi gifter oss också nästa sommar och har liknande funderingar. Vårt mål är att ha så lite som möjligt att göra på själva dagen vad gäller dekorering, plocka fram mat och dricka och liknande. Vi har inte helt bestämt oss hur vi kommer göra än, men antagligen kommer vi ha vänner och/eller familj som fixar iordning det sista i lokalen på själva dagen, och så kommer vi ha en eller två serveringspersonal (antagligen några ungdomar i bekantskapskretsen helt enkelt) som får plocka fram/undan med mat och dricka. Vi kommer ha buffé och inte bordsservering så det är inte som vi behöver serveringsproffs... :) Maten kommer presenteras av vårt värdpar.

    Vad gäller blommorna så kan man ju förbereda det mesta dagen innan, men man bör inte sätta ut dom på borden förrän på själva dagen. Jag har turen att ha en syster som är duktig med blommor så hon kommer hjälpa oss sätta ut dom fint på själva dagen.

Svar på tråden Assistens på bröllop/budgettips?