• Äldre 17 Jul 15:06
    2217 visningar
    1 svar
    1
    2217

    PANIK - Vigselförrättaren ställer in, behöver AKUTA tips och råd

    Hej på er,

    Jag har PANIK, det värsta som skulle kunna hända inför bröllopet (med en nypa salt) har hänt.. 

    Vår vigselförrättare har avbokat på grund av personliga anledningar, och här sitter vi utan någon som gifter oss med mindre än två veckor kvar till bröllopet. 

    Vet inte om jag ska skratta eller gråta, VAD GÖR MAN? 

    Har mailat de andra vigselförrättarna som finns i området, men tvivlar på om det finns någon som har tid eller möjlighet med så här kort varsel. 

    Känner någon till en vigselförrättare i Säter, (Dalarna med omnejd) - som MÖJLIGTVIS kan utföra en vigsel på kort varsel? Finns det något annat sätt man kan lösa detta på? Har kollat bröllop på rådhuset i Stockholm där vi bor men de har fullbokat tills oktober (!!!). 

    Vad gör vi? Känns som att vi nu bara planerat en stor fest, men att vi inte kommer ha vårt något fint giftermål att fira. 

    SNÄLLA HJÄLP  Gråter

  • Svar på tråden PANIK - Vigselförrättaren ställer in, behöver AKUTA tips och råd
  • Äldre 17 Jul 17:07
    #1

    Men fy så hemskt! Har de ingen reserv som de måste utse om de avbokar med sådant kort varsel? Vigslar är ju förknippade med ett större arrangemang numera!

    Jag antar att du redan hittar denna sida; www.lansstyrelsen.se/Dalarna/Sv/manniska-och-samhalle/vigsel/borgerlig-vigsel/vigselforrattare---adresser/Pages/default.aspx 

    annars, kan ni viga er någonstanns i närheten? du nämnde att Stockholms stadshus är fullbokat. Hur ser det ut på andra rådhus och liknande? Uppsala t.ex.?

    Om ni eventuellt kan tänka er en religös vigsel kanske det går att hitta en kyrka som kan hjälpa er?

    Stort lycka till ! Berätta gärna om det löste sig för er sen <3

Svar på tråden PANIK - Vigselförrättaren ställer in, behöver AKUTA tips och råd