• Äldre 25 Jun 23:50
    7311 visningar
    3 svar
    3
    7311

    Drop in bröllop

    Hejsan!

    Egentligen hade vi tänkt, bestämt samt så smått börjat planera för ett sommarbröllop 2018. Men annat stort kom emellan (bla flytt till hus i höst ??????)

    Disskutioner uppstod Hur gör vi nu? Hur spar vi bäst både tid och pengar?

    Sen såg vi i lokaltidningen - denna sommar arrangeras Drop in bröllop både borgligt och kyrkligt (i samband med stadens sommarjippo)

    Efter lite snack var vi rörande överens. Vi slår till på drop in bröllop i augusti.

    Flyttar i höst /vinter i lugn o ro, får ordning i huset (o hinner köpa de möbler vi tycker vi vill ha nytt)

    Sen kör vi Bröllops /Inflyttningsfest i huset sommaren 18.

    Paff, glad, exalterad på samma gång! Visst blev det inte som vi tänkt från början, men minst lika bra ändå. Hindersprövning inskickad, snart blir det ut o leta ringar och klänning till mig. Vill gärna ha en vit helst spets, vilket verkar vara rätt säsong för nu när både midsommar och studenten just varit här.

    Någon annan som gift sig via drop in? Hur blev det? Är ni nöjda?

  • Svar på tråden Drop in bröllop
  • Äldre 13 Jul 18:49
    #1

    Var och när finns/ är detta?

    Vi har bestämt oss för att gifta oss i smyg och då åka iväg och göra det.

    Bara datum klart, så nu gäller det till att hitta plats ????

  • Äldre 14 Jul 01:59
    #2

    Är det inte så att du kanske måste skicka in en ny hindersprövning nästa år igen i så fall? Jag har för mig att de bara gills i några månader. Jag är inte säker, men jag ville tipsa :)

  • Äldre 22 Jul 01:07
    #3

    DianaPa i Helsingborg.

    Men om du googlar drop in bröllop verkar det finnas i lite olika städer. Fast har du redan bokat datum kanske det blir enklare o boka tex kyrka eller rådhuset "ditt datum" Vissa ställen kan man (mot betalning) få vigselförrättaren till någon särskild plats. Utomhus tex?,

    När ska ni gifta er?, och hur mycket e bestämt hittills? *

    Nadjaannabel Tack. Hindersprövningenr in skickad (gäller 4månader o vi vigs i augusti e det tänkt.) om vi skulle gjort som först tänkt hade vi fått väntaett tag med det.

Svar på tråden Drop in bröllop