• Äldre 17 Jun 00:37
    2631 visningar
    0 svar
    0
    2631

    Behov av plussortiment?

    Hej! :)

    Jag jobbar i en brudbutik och har länge funderat på att lobba för en satsning på/utökning av vårt plussortiment. För många blivande brudar med stl 46 och uppåt, blir första kommentaren ut ur provrummet något i stil med ett lättat "jag trodde inte att jag skulle hitta en enda klänning som passade!" (ofta följt av en historia om ett mindre lyckat besök i en annan butik), vilket gör mig så ledsen. Att hitta sin drömklänning ska inte påverkas av siffran på etiketten, och jag vill att du ska stå framför spegeln o känna dig vackrare än någonsin. Så jag har några frågor till alla nuvarande eller gångna "curvylicious brides":

    1) Vad har du för storlek? (i vanliga kläder)
    2) Hade/har du svårt att hitta provklänningar i din storlek?
    3) Kände/känner du en viss oro/osäkerhet inför tidsbokning/provning?
    4) Köpte du din klänning i butik, eller beställde du på nätet? Var nätköpet enbart pga svårigheter att hitta en klänning du tyckte om i rätt storlek?
    5) Vad hade/har du för budget?

    Många av våra leverantörer tillverkar klänningar upp till storlek 56-60, men tyvärr så styrs utbudet av efterfrågan (= genomsnittsstorleken på brudarna som kliver genom dörren), och därför är majoriteten av provklänningarna i stl 36-38.

    Finns det ett behov av en brudbutik med särskilt fokus på plusstorlekar?

    Mvh

Svar på tråden Behov av plussortiment?