• Äldre 1 Jun 17:44
    40795 visningar
    5 svar
    5
    40795

    Vinterbröllop 2018

    Hej på er!

    Jag & min sambo träffades på vintern samt förlovade oss på vintern så vi känner att det är "vår" årstid. Nu funderar vi på att ha ett vinterbröllop 2018 i jan/feb. Vad har ni för erfarenheter av vinterbröllop? Gärna både positiva & negativa synpunkter.

    Har aldrig varit på något själv men har sett så mycket fin inspiration på pinterest! Tycker gran, kottar, grått, vitt & mycket ljus är så fint :)

    Tycker även att det vore kul att bryta trenden i kompisgänget och inte gifta oss på sommaren. Utan skapa något vintrigt & mysigt med mycket levande ljus.

    Vore kul att hitta någon som planerar ett vinterbröllop!

  • Svar på tråden Vinterbröllop 2018
  • Äldre 11 Jun 21:21
    #1

    Hej vi planerar ett vinterbröllop dock till denna vintern! Kul att hitta någon mer som ska gifta sig på denna underbara årstid! :D

  • Äldre 11 Jun 21:21
    #2

    Hej vi planerar ett vinterbröllop dock till denna vintern! Kul att hitta någon mer som ska gifta sig på denna underbara årstid! :D

  • Äldre 13 Jun 04:19
    #3

    Hej

    min bror gifte sig i februari månad 2004.

    Det var snö och några grader minus. Men det var ett mycket vackert bröllop.

    Vinröda kronblad av rosor spridda i gången till altaret.

    Festlokalen var i en 8 kantad byggnad/ sal. Dukningen bestod av vita linne dukar. Stolarna även dom indrapetade i vitt linne med en enkel dekorativ kvist av en grön klämgerbäxt. En liknande ranka låg längs med dikninhen med några få enkla små rosor lihgandes längs med.

    Vänner hade lagat sjukt god älggryta med potatismos med sjukt mycket smör????... hemlagat bröd / smör. Sen var det 5 våningar av prensesstårtor.

    Och sen allt som hörde till.

    Men det var härligt och mysigt den vinter dagen.

    Jag lyckönskar dig / er

    mvh Cris

  • Okänd
    Äldre 14 Jun 20:30
    #4
    Meddelande borttaget
  • Äldre 5 Jul 11:06
    #5

    hej Mitt Namn är Patrik

    va kul och annorlunda att gifta sig på vintern kan bli rikgit härligt om det är en fin vinter :)

    jag skriver till er om ni skulle vilja ha en fotograf som förevigar detta, jag har haft foto som hobby i snart 20 år och har äntligen tagit steget att börja jobba med det 
    och kommer att fotografera några bröllop nu i sommar, har gjort en del porträtt och familje bilder på beställning, så vill ni veta lite mer
    kontakta mig gärna på patrik.n@kiol.se

    kolla gärna in min hemsida www.kiol.se eller min fotoblogg, foto.kiol.se

    jag har precis börjat med dessa sidor så har inte så mycket material ännu
    // Patrik

Svar på tråden Vinterbröllop 2018