• Anonym (Sed och kotym.­...hum­bug)
    Äldre 28 May 08:31
    7800 visningar
    2 svar
    2
    7800

    Blir så ledsen och besviken

    Jag har med ett bekymmer med musik, och undrar vad god kutym kring detta är då prästen som är min bästa väns man plötsligt säger att det inte skulle vara okej att välja sololåt/ musik som ska sjungas som vänner haft på sina bröllop om man bjudit in dem till sitt bröllop???

    Vi har valt utan dina andetag och just den hade min vän också. Det störde mig inte från början men blir mer och mer besviken och ledsen över det prästen säger.

    Så vad säger ni vad är okej och inte okej??

  • Svar på tråden Blir så ledsen och besviken
  • Äldre 28 May 19:50
    #1

    Prästen har inte mandat att bestämma en sådan sak. Det är ni som brudpar som bestämmer musiken. Prästen kan bara säga till om det är en klart olämplig låt där texten går rakt emot det kristna budskapet, typ mord, våldtäkt, djävulsdyrkan, och sånt vill man nog inte ha på sitt bröllop. Detta har vi fått lära oss på kyrkans grundkurs. Utan dina Andetag spelas på var och varannan vigsel, dop osv. just för att texten är så fin. Självklart är det fler som har har valt den,en super fin sång att ha på bröllop. Säg bara klart och tydligt och trevligt att ni funderat på detta och vill ha den ändå, underförstått slutdiskuterat. Annars går det ju att prata med kyrkoherden också om det skulle bli något problem.

  • Anonym (Sed och kotym.­...hum­bug) Trådstartaren
    Äldre 28 May 20:40
    #2

    Tack för ditt svar skönt någon känner likadant

Svar på tråden Blir så ledsen och besviken