• Äldre 28 May 08:11
    8066 visningar
    4 svar
    4
    8066

    Får inte välja det vi vill ????

    Jag har ett bekymmer med musik, och undrar vad god kutym kring detta är då prästen som är min bästa väns man plötsligt säger att det inte skulle vara okej att välja sololåt/ musik som ska sjungas som vänner haft på sina bröllop om man bjudit in dem till sitt bröllop???

    Jag har valt utan dina andetag som en av låtarna och just den hade min vän också. Det störde mig inte från början men blir mer och mer besviken och ledsen över det prästen säger.

    Så vad säger ni vad är okej och inte okej??

  • Svar på tråden Får inte välja det vi vill ????
  • Äldre 28 May 18:37
    #1

    Exakt vad är det prästen säger? Ni kanske bara missförstår varandra?

    Det vanliga brukar vara att ha ingångsmusik, utgångsmusik, 2-3 psalmer och ev. en övrig låt. Säger prästen att ni inte får ha en solosång eller att ni inte får välja just Utan dina andetag eller att ni kan ha en solosång, men inte välja fritt?

    Jag har aldrig hört talas om att ett brudpar inte får ha en viss låt för att någon annan haft den tidigare.

  • Äldre 28 May 20:45
    #2

    Ja det låter konstigt.

    Han tycker inte man kan eller får enligt god sedan välja samma låt som de goda vänner som har gift sig och är inbjudna till bröllopet har spelat/ haft på sitt bröllop / vigsel. Det är så jag menar

  • MrsIgg­bom
    Äldre 30 May 12:54
    #3

    Men fy va tråkigt :(

    Om man inte får välja själv så försvinner ju hela grejen. Just den låten era vänner hade, kan ju även vara "eran" låt. 
    Nä, det prästen säger tycker jag är rent sk*tsnack!

    Självklart ska ni välja den låt NI vill ha.

  • Äldre 30 May 13:43
    #4

    Jag tycker också det låter konstigt. Hade förstått om argumentet varit att musiken inte passade in i en religiös cermoni men denna prästs argument låter bara konstigt. Ifall man har haft många vänner som gift sig tidigare skulle ens låtval kunna bli riktigt begränsade utifrån hans argument. Utan dina andetag är inte heller någon ovanlig låt att spela på bröllop så det är ju inte som att era vänner valt en ovanlig låt som ingen hört som ni sen härmar. Jag håller med tidigare inlägg att om ni känner en emotionell koppling till låten ska ni hålla fast vid valet.

Svar på tråden Får inte välja det vi vill ????