• Äldre 16 May 23:12
    6815 visningar
    4 svar
    4
    6815

    Schalin gnistra

    Hej. Jag är helt förälskad i ringen gnistra från schalins. Den har en stor diamant med en 0,50 diamant och 10 små 0,03. Men priset passar verkligen inte våran plånbok. Någon som sett eller sprungit på någon ring som liknar denna? Med ett pris runt 7.000-10.000kr?

    Tacksam för hjälp. Med vänlig hälsning, Linda

  • Svar på tråden Schalin gnistra
  • Äldre 17 May 10:19
    #1

    Hejsan,

    Det som drar upp priset på denna är ju att mittenstenen är på 0,5 ct. Går de att få den i mindre storlek? Om du gillar modellen kanske du kan leta efter något som har flera små stenar i mitten istället för en stor? Det brukar dra ner priset.

    De som verkar ha billigast diamanter men ändå vara en schyst butik är ju vanbruun. Men deras liknande ringar verkar börja på 14000, men de gör dock väldigt mycket speciallösningar så de kanske skulle kunna anpassa stenen, minsta de har i sina prisexempel är 0,25 ct. Kolla med dem annars.

    lycka till i din ringjakt!

  • Äldre 17 May 18:26
    #2

    Är det så att det finns olika priser på diamanter ? Tänker om det finns billigare diamanter. För jag gillar ju storleken ????????

  • Anonym (Jag)
    Äldre 17 May 20:50
    #3

    Du kommer inte få en 0.5ct i bra kvalité till det priset du önskar alltså 7-10000kr

    Du kommer få en ful dåligt slipad diamant med stora inneslutningar alltså om ens det.och då hade iaf jag hellre valt en annan sten typ cubic zircona eller annan ädelsten.

    Annars kan du kolla kaplans auktioner online. Stenarna har inte bästa slipningen, men det har inte schalins ringar iaf så det spelar nog ingen roll. De är iaf ofta fina i färgen och har färre inneslutningar och det är precis det vanliga "svenska" diamanter har. Kollar du tex USA istället har de betydligt högre krav på vad som är en godkänd diamant. Där.slipningen är det viktigaste. Men som sagt din ring kommer fortfarande vara fin e ligt svensk standard men diamanten kommer inte sticka ut. Dock är det ett bra ställe att kolla efter billiga ringar sen kan du bra putsa upp den och slipa bort eventuell inskription i ringen.

  • iER
    Äldre 24 Aug 10:20
    #4

    Har du tittat på Gnistras "småsyskon" Himla (0,45ct) och Virvla (0,20ct)? Glad

Svar på tråden Schalin gnistra