• Äldre 3 Apr 18:33
    13473 visningar
    6 svar
    6
    13473

    Dryck i behållare med tappkran

    Hej!

    Är det någon som serverat dryck i behållare med tappkran? Tänkte att vi skulle blanda en fördrink med frysta jordgubbar eller liknande i, men så kom jag på att de kanske sjunker när de tinat lite? Vill ju inte att det ska sjunka och täppa till kranen.????

    Vad har ni haft i era behållare? Vad funkar/ funkar inte?

  • Svar på tråden Dryck i behållare med tappkran
  • Äldre 4 Apr 08:50
    #1

    Hejsan,

    Frukter fungerar genrellt rätt bra. Särskilt om de är i större bitar. så ska du ha jordgubbar kan man ha i hela. 

    Det man ska undvika är snarare typ mynta eller andra blad, de täpper helt till den! Tror även om man har frukt i mindre bitar att de fyller samma funktion.

    Vill man gärna ha frukter/örter så kan man annars ställa det i en skål brevid med en sked i så får man dosera det själv :)

  • Äldre 4 Apr 12:13
    #2

    Spännande med svar. Jag har också tänkt ha en sådan behållare men för vatten till buffén. Örter kanske kan funka om man låter bladen sitta kvar på stjälken?

  • Äldre 4 Apr 14:05
    #3

    Jag tror dessvärre inte att det hjälper. Eftersom bladen på örterna blir så mjuka av vätskan så drar de sig till själva "tappen" när man försöker hälla upp.Vi fick liksom ta ut tappen och blåsa i den eftersom den kloggade igen tappen. 

    Var även på en fest där det serverades mojito i, och då var limen delad i mindre bitar, då fastnade de förvisso inte, men när vätskan minskade så sög de sig fast. Vid de tillfället hade de myntan vid sidan om men limen var som sagt i för små bitar.

    Vatten med typ citron/gurk/lime-skivor går jättebra. Frysta jordgubbar går nog också bra. Men den kanske inte ska stå hela kvällen med samma jordgubbar i etersom de blir lite mjuka efter hand.

  • Äldre 4 Apr 17:26
    #4

    Tack! Bra med nån med erfarenhet så man inte behöver göra samma misstag ????

  • Äldre 4 Apr 21:54
    #5

    Tack så mkt för svar! Vi ska bara servera det ute före vigseln så blir inte stående sålänge.

    Men bra att veta att det funkar, även tänkt på gurka, citron så då vet jag att det funkar ????

  • Äldre 14 May 16:30
    #6

    Köp dekoration "stenar" i glas och fyll upp över kran nivån då kan inget passera ner förutom drycken

Svar på tråden Dryck i behållare med tappkran