• Äldre 22 Mar 20:51
    3856 visningar
    1 svar
    1
    3856

    besviken

    Sambon friade med billigaste silver ringarna han kunde hitta. Helt ok för mig. Men han sa att han bara valt de billigaste för att ha ring när han friade. Vi skulle titta på riktiga ringar tillsammans. 

    Nu har det gått 4 månader, jag har nämnt det vid ett tillfälle, då blev han skitsur och anklagade mig för tjat, jag stod som ett frågetecken då vi inte pratat om det. % min senare sa han förlåt och erkände att jag faktiskt inte tjatat alls om det. 

    Men ändå händer ingenting, han skyller på att han har mycket på jobb...
    Men jag är så besviken, jag vill ju kunna visa min ring och vara stolt nu vill jag knappt visa den, inte för att den är ful direkt men den är ju bara slät och tillfällig.

    Vissa stunder vill jag bara strunta i hela förlovningen ( ja fånigt jag vet)
    Nu har jag tänkt att jag vill sätta ett datum för mig själv.. har han inte kommit med att vi ska titta på ringar så kan vi strunta i allt.

    han säger bara " det är väl ingen brådska"  
    Hur länge hade ni tyckt det var ok med en tillfällig ring?

    ja vi har pengarna och vi ha tid så vad vi väntar på vet jag inte. inte ens material i ringen har vi pratat om än. Och ni som tycker jag ska ta upp det igen... hur kul är det att bli utskälld för att man nämner det?  Nä det känns som om det får komma från honom nu.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-03-22 20:55
    tillägg, vi är båda 30+ och vi har barn ihop och varit ihop i flera år. han friade men jag hade pratat om att jag var besviken att vi inte var gifta innan vi fick barn. dock var frieriet en överraskning

  • Svar på tråden besviken
  • Äldre 22 Mar 22:17
    #1

    När jag förlova mig första gången så hade vi billiga ringar i nästan ett år tror jag, men det var för vi inte hade råd att köpa bådas direkt, sen föll det i glömska hos oss båda, tills hans mamma en dag sa, nu betalar jag resten så ni får era ringar.

    Jag hade sagt att jag vill bestämma riktiga ringar innan det o det datumet, för mig betyder det jätte mycket och ha riktiga osv..

Svar på tråden besviken