• Äldre 7 Mar 14:42
    2550 visningar
    0 svar
    0
    2550

    Stanna eller gå?

    Jag har världens bästa partner dedsn 2 år tillbaka. Jag flyttade till hennes stad. Allt har inte gått så bra med jobb och jag trivs inte här. Vi bor långt från allt och jag måste gå någon timme el ta taxi r att kunna jobba på stan. Har ej bil just nu. Min sambo trivs här o vill bo här. Jag har gett det en chans men känslan att ej trivas här kommer tillbaka. Vi är förlovade och ska gifta oss om ett år. Jag känner mig hopplös med allt även giftermål då jag har ingen inkomst just nu könner jag att min sambo tar hand om mig vilket är gulligt mem mitt självförtroende tar stryk. Jag har frpgat om vi kam flytta till huvudstaden där jag är uppväxt onse hur det funkar. Där kan båda hitta jobb och ha en funktion tex ta sig till olika ställen med tåg buss. Min sambo gillar ej städer och vill ej köra där och tycker det är stressigt med tpg o buss. Vill helst inte flytta. Vi har pratat om framtid och det ser ut som vi har olika mål. Min sambo är 40 +och vill helst ha barm så snart så möjligt medan jag är 30+ och vill vänta med att bli gravid så vi krockar. Jag har varit arbetslös nu i 6 månader och mår dåligt. Har alltid klarat mig själv annars men nu är jag bara ledsen och en negativ flickvän. Min sambo säger att han kommer ta hand om mig och fixa bröllop o pengar så jag behöver ej oroa mig med det och han kommer även fixa en bil så jag kan köra här och kanske jag trivs bättre då. Men jag blir inte glad...? Är det komstigt eller är jag negativ bara. Han är ju hur snäll som helst men jag bill ju klara mig själv och blir inte glad av att sitta här och vänta på att han kommer hem från jobb. Vi tar det mest lugnt hemma pm dagarna han vill inte hitta på så mycket och jag blir så utrpkad. Jag gör saker själv på stan mest och det har inte varit lätt att hitta vänner. Jag könner att tiden tickar och jag får panik. Vad ska jag göra? Vad skulle ni göra? Tips

Svar på tråden Stanna eller gå?