• gothic­bride2­be
    Äldre 28 Feb 17:04
    9723 visningar
    3 svar
    3
    9723

    Hur gjorde ni med typ värdinna?

    Ok, jag finner mig i ett läge där jag insett att jag har mest manliga vänner. Av dessa är väldigt få nära vänner. Ingen av dessa är lämpade dessvärre... Alla kvinnliga vänner jag har är genom sambon, de är liksom inte de som ringer och frågar om jag vill hänga med eller så. Men vi har väldigt trevligt när vi ses på gemensamma fester och så. Problemet nu då. Jag kommer att behöva hjälp med bröllopet från fler håll än min chillaxande sambo som tror allt löser sig av sig självt.

    Jag tror jag har två att välja mellan. En som är väldigt mjuk i sätter och omtänksam som jag tror känner mig bäst av de i skaran. Den andra är lite mer bestämd och vad jag tror handlingskraftig. Hon känner min sambo väldigt väl, men vi två har inte pratat sådär jättemycket.

    Vet inte riktigt hur jag ska göra. Och om jag bestämmer mig, hur frågar jag någon jag inte känner sådär fantastiskt väl om de vill bli typ värdinna/wingman?!

    Hilde!


  • Svar på tråden Hur gjorde ni med typ värdinna?
  • Äldre 21 Mar 23:15
    #1

    Vad har du tänkt för uppgift för värdinnan? Är det mer som en toastmaster? I så fall behöver ni båda nödvändigtvis inte ha en nära relation till henne. Är det mer som en samnandragare för möhippor etc? (dessa två rollerna behöver inte vara i samma person) Då kanske du kan använda dig av en nära släkting eller så?

    Vi hade ett kompispar som toastmaster&toastmadam. Andra uppgifter delade vi ut till dem vi trodde kunde utföra de specifika uppgifterna. På så sätt var många involverade, men ingen behövde göra allt. (Bäst av allt, vi slapp ????)

  • gothic­bride2­be
    Äldre 22 Mar 15:38
    #2

    Tack för svar!

    Främst är det stöd och någon att bolla med, sedan är det självklart lite praktiska saker som jag själv kanske inte kommer att ha tid med på sluttampen. Absolut som en värdinna för festen.. Vi kommer inte ha någon sittande middag, så rollen som toastmadame vete tusan.

    Jag har valt en av de som finns i min närhet nu, av praktiska skäl är hon helt perfekt. Och jag tror att hon är mest lik mig av de som finns runt i kring. Hon är VD för företaget som hyr ut båten vi ska vara på dessutom, så tillgång till lokal när det behövs kommer inte vara några problem. :D 


  • gothic­bride2­be
    Äldre 22 Mar 15:38
    #3

    Tack för svar!

    Främst är det stöd och någon att bolla med, sedan är det självklart lite praktiska saker som jag själv kanske inte kommer att ha tid med på sluttampen. Absolut som en värdinna för festen.. Vi kommer inte ha någon sittande middag, så rollen som toastmadame vete tusan.

    Jag har valt en av de som finns i min närhet nu, av praktiska skäl är hon helt perfekt. Och jag tror att hon är mest lik mig av de som finns runt i kring. Hon är VD för företaget som hyr ut båten vi ska vara på dessutom, så tillgång till lokal när det behövs kommer inte vara några problem. :D 


Svar på tråden Hur gjorde ni med typ värdinna?