• Äldre 9 Feb 11:27
    9109 visningar
    1 svar
    1
    9109

    Erfarenhet från Blynäsgården eller Bogesunds Slottsvandrarhem?

    Hej,
    Vi planerar att gifta oss i endera av ovanstående lokaler och vill gärna höra om det är någon som har erfarenheter från någon av dem som kan dela med sig av dem?

  • Svar på tråden Erfarenhet från Blynäsgården eller Bogesunds Slottsvandrarhem?
  • Äldre 10 Feb 19:07
    #1

    Blynäsgården ligger väldigt fint vid vattnet. Lite dåligt planerad lokal vad det gäller hur man kan ställa bord men jag har varit på bröllop där ett par gånger och jag tror att vi var runt 60 sittande gäster. Om man kan tänka sig att duka i angränsande rum med öppen dörr mellan tror jag man kan sitta 80-100. Där har man med egen dricka och måste själv ordna med mat eller catering. Ena paret gifte sig i "salen" där och det andra i Vaxholms kyrka. Om vädret vill så är uteplatsen mot vattnet underbar för vigsel eller bröllopsskål. Bogesund är mycket enklare, vandrarhemsakrigt, men fint. Det par som har hand om det är trevliga och de gånger jag har varit på konferens där eller ätit catrad mat därifrån har det varit gott. Osäker på hur många man kan sitta. Omgivningen är fin och i Bogesund slott finns ett underbart litet kapell där man kan hålla vigseln om man vill. Dock tror jag man kan ha Max 50gäster där. På vandrarhemmet är så klart fördelen att gästerna kan övernatt i enkelhet och man kan hålla gemensam frukost eller brunch där dagen efter. Ett bröllop jag var på där så önskade brudparet att alla gäster som övernattade där och de som sov nära skulle komma tillbaka på morgonen för gemensam frukost och paketöppning. Det var trevligt för ofta blir det ju ingen öppning på festen. Hoppas att ni har användning för informationen. /Fia

Svar på tråden Erfarenhet från Blynäsgården eller Bogesunds Slottsvandrarhem?