• Äldre 11 Jan 18:35
    3141 visningar
    3 svar
    3
    3141

    Har ni haft/ska ha ett stort (400 gäster) bröllop i Stockholm?

    God kväll på er! 

    Jag håller på att forska lite om vilken kyrka som skulle passa bäst för vårt bröllop och jag har blivit helt förälskad i Gustaf Vasa kyrkan! 

    Jag söker efter någon som har gift sig i denna vackra kyrka som skulle kunna berätta lite om den. Vårt bröllop kommer ha omkring 400-500 gäster och jag undrar mycket över parkeringsmöjligheterna... Kan man parkera där eller i närheten som gäst? Det är ju en stor nacke ha ett bröllop inne i stan med tanke på parkering, men jag har inte lyckats hitta en vacker och stor kyrka utanför Stockholm heller. 

    Var hade/har ni ert bröllop i Stockholm om ni hade/har lika många gäster som oss? Det känns så svårt med parkering. Lokal är dock redan fixad, men den ligger tyvärr 30 minuter bort från kyrkan. 

    Ser supermycket fram emot att få svar!
  • Svar på tråden Har ni haft/ska ha ett stort (400 gäster) bröllop i Stockholm?
  • Anonym (Parke­ra)
    Äldre 11 Jan 18:42
    #1

    Hej dessvärre är det jätte svårt att parkera i nästan hela city, vart ligger festlokalen så kanske jag vet något om en kyrka i det omr :) jag kan tipsa om foto också om ni behöver en www. fotografmalinnorlen.viewbook .com

  • Äldre 11 Jan 18:43
    #2
    Anonym (Parkera) skrev 2017-01-11 18:42:16 följande:

    Hej dessvärre är det jätte svårt att parkera i nästan hela city, vart ligger festlokalen så kanske jag vet något om en kyrka i det omr :) jag kan tipsa om foto också om ni behöver en www. fotografmalinnorlen.viewbook .com


    Festlokalen kommer vara i Södertälje. Tack för tipset!
  • Anonym (Parke­ra)
    Äldre 11 Jan 20:51
    #3

    Jag kom att tänka på Turinge kyrka men vet inte om den rymmer 400 gäster

Svar på tråden Har ni haft/ska ha ett stort (400 gäster) bröllop i Stockholm?