• Äldre 8 Jan 16:51
    8634 visningar
    4 svar
    4
    8634

    Betalar vi boende för alla gäster?

    Hej alla fina här inne, jag har en fråga som jag behöver hjälp med ganska omgående. 
    lite seg som jag är så har jag precis börjat planera vårt bröllop i Skåne i maj. Vi bor i Stockholm så det innebär att många av gästerna ska ner till Skåne och fira med oss.

    Är det vi (brudparet) som betalar för eventuell övernatting på hotell/vandrarhem eller förutsätter man att gästerna gör det själva? betalar man isåfall tåg/flyg/bensin ner till Skåne också?

    kom med tips, jag vill inte göra fel! till saken hör att jag ska skicka inbjudningskorten om ca 2 veckor så måste veta hur vi ska göra...

    help me! :)
  • Svar på tråden Betalar vi boende för alla gäster?
  • Äldre 8 Jan 19:11
    #1

    Båda mina kusiner gifte sig där deras respektive hade sin släkt (Katrineholm/Stockholm) och alla vi "andra" såsom släkt och vänner fick resa till bröllopet. Ingen av dem stod för resa och boende utan detfick vi själva göra. :) inget som störde oss och nästan alla kom. Hopps det hjälper lite!

  • Äldre 8 Jan 22:04
    #2

    ok, tack för svar! vi har grubblat lite här idag och kommit fram till att vi nog ska kolla upp hotell där vi ska försöka reservera rum och kanske få mängdrabatt. sen får gästerna boka och betala själva :)

  • Äldre 9 Jan 13:48
    #3

    Har varit på flera bröllop där man blivit tvungen resa för att delta och aldrig har boendet/transport betalats av brudparet utan det har man fått bekosta själv. Jag tycker det är helt fine! Man har ju ändå möjligheten att någotsånär påverka kostnaden själv.

    Däremot har jag varit med om att brudparet har gjort någon "deal" med ett vandrarhem/hotell som ligger nära där bröllopet hålls och kanske arrangerar transport till/från boendet.

    ett tips om ni har många inresande gäster är att göra en bröllopshemsida så ni kan fylla ut all sådan information där istället för i inbjudningskortet :)

  • Äldre 31 Mar 16:18
    #4

    När vi hade vårt bröllop hade vi många som kom utifrån, både från andra städer och länder. Vi hjälpte de att boka hotell och lägenheter så gott vi kunde eftersom vi känner till staden bättre än de gör. Sedan gjorde vi ett kit för de som kom långväga, från andra länder, med kartor och lite annat som är bra att ha med sig på stan. Detta lade vi i en tygpåse vi tagit fram så alla de fick varsitt litet kit. Väldigt uppskattat!

Svar på tråden Betalar vi boende för alla gäster?