• Äldre 2 Jan 21:41
    10469 visningar
    1 svar
    1
    10469

    4 eller 6 klor på solitärring?

    Nu är det dags att börja leta efter drömringen! 

    Jag är helt säker på att jag vill ha en solitärring med en bredd på 1,5mm, alltså en väldigt smal ring. Är ute efter en diamant på 0,70 carat. 

    MEN nu till min stora fundering, ska man välja 4 eller 6 klor? Vad är det mest klassiska? Jag vill ha min ring i guld men ska man välja guld eller silverklor till den? Sett att många väljer silver på klorna trots att ringen är i guld pga av att diamanten ser ut att vara större och klorna smälter in mer... Eller?

    Vad föredrar ni? Tacksam över alla åsikter :)

  • Svar på tråden 4 eller 6 klor på solitärring?
  • Äldre 3 Jan 15:01
    #1

    Hej,

    Det finns egentligen ingenting som är mer eller mindre klassiskt utan det är snarare en smaksak om man föredrar fyra eller sex klor. En fördel med sex klor är att diamanten ofta ser rundare ut, så om detta är något man vill framhäva är det en bra idé att välja sex klor.

    Varför många väljer att ha klorna i en annan metall är för att man ofta väljer att ha dem i metallen platina på grund av hållbarhet. Gulguld är en relativt mjuk metall och därför kan man välja platina för att hålla diamanten bättre på plats. 

    Med vänlig hälsning,
    Lovisa


    VANBRUUN.com Vigsel- och förlovningsringar samt Nordens största utbud av diamanter.
Svar på tråden 4 eller 6 klor på solitärring?