• Äldre 3 Dec 12:10
    5842 visningar
    1 svar
    1
    5842

    Brudtärnan

    Hej!

    Hur frågade ni era brudtärnor om de vill vara er brudtärna?

    Jag vill göra på något roligt och kreativt sätt när jag frågar min bästa kompis! Vill att hon ska förstå att hon är speciell för mig och att det skulle vara en ära för mig om hon ville bli min brudtärna!

    Tacksam för svar!!

  • Svar på tråden Brudtärnan
  • Äldre 5 Dec 09:14
    #1

    Jag köpte en presentpåse och la i en liten present (lite fint godis till något, ett läppglans jag vet att en verkligen gillar, etc) och hade sedan lagt i ett handskrivet kort där jag skrev hur mycket jag uppskattar och värderar vår vänskap och hur mycket den betytt för mig och sen frågade jag om de ville vara min tärna. Alla började gråta och sa att det var jättefint. 


    Jag var inne först på att beställa roliga kort kring temat från Etsy men det blev rätt dyrt med frakten. Där man man söka på typ "asking bridesmaides" och få fram små presenter och dylikt. Jag ville hellre lägga de pengarna på deras klänning till bröllopet än på en present i förväg.


    Vet att det är vanligt i USA med "bridesmaid proposal". Kolla lite på det amerikanska bröllopsforumet Weddingbee. Där skrivs det lite mer än här på bröllopstorget, där finns massa berättelser om bridesmaids proposal.

    Lycka till!

Svar på tråden Brudtärnan