• Anonym (nybli­ven fru)
    Äldre 15 Nov 16:03
    3104 visningar
    2 svar
    2
    3104

    Klänningen satt snett!

    Skit också. Ok, vi hade en jättefin dag. Allt gick enligt planerna. Det var verkligen jättefint alltihop.
    Jag hade en axelbandslös klänning, men med en lös spetstopp över. Under hela dagen hade vi bekymmer med att den hamnade snett så att knapparna inte satt i linje med klänningens knäppning. Min man var där och drog den rätt några gånger. Även prästen och fotografen hjälpte till innan vi gick in i kyrkan. Jag såg mig aldrig i någon spegel efter att kläderna kom på, det var stressigt och alla (frisören och mannen) sa att allt såg bra ut.
    Nu har bilderna från både före och under vigseln kommit. Att toppen inte sitter rätt mot klänningen syns givetvis jättetydligt. Det beror på att klänningen sitter lite snett. Inte konstigt att de inte fick överdelen att sitta i linje då... Vilket I-landsproblem egentligen, men nu ser jag ingenting annat på bilderna. Det syns även på bilder framifrån fast inte lika tydligt. Så irriterande! Att ingen såg det av alla de som såg mig före vigseln? Att ingen sa någonting? Gahh! Gråter

  • Svar på tråden Klänningen satt snett!
  • Äldre 15 Nov 19:30
    #1

    Troligtvis så satt den rätt när de sa att den gjorde det, sen så är inte alla lika noga med detaljer osv som man själv är.

    Jag blev själv lite sur för min snörning i klänningen enligt mig inte blev så bra, trots min kompis gjorde om det en gång. Sen så sa min man och mamma som sett klänningen innan att snörningen blev den bästa ngn gjort o att deras blekna i jämnförelse...

    Jah tror du ska försöka släppa att allt inte blev 100% perfekt med klänningen..

  • Anonym (Sluta­)
    Äldre 15 Nov 20:24
    #2

    Min klänning satt också snett, den gled till sidan hela tiden, mitt hår var ett sista 10 minuterna experiment och hårnålar föll ut.

    Min skräddare hade sytt upp klänningen för lite så jag fick ha en underkjol som eg inte alls passade klänningen, men det var bara jag som såg allt det.

    Jag lovar att INGEN sa något för INGEN märkte det.

    Tänk på vilken fantastisk dag det var istället. Folk var där för att fira er kärlek inte för att inspektera dig och döma.

Svar på tråden Klänningen satt snett!