• Äldre 29 Oct 04:57
    20649 visningar
    5 svar
    5
    20649

    Utomhusbröllop i trädgård med fin villa, hjälp!

    Hej!

    Har letat efter det perfekta stället för vårt bröllop i över ett halvår nu men fortfarande inte lyckats och börjar tappa hoppet.

    Vi vill ha ett utomhusbröllop, där man kan ha vigseln på gräsmattan och sedan uppdukat med fina bord och dekorationer på gräsmattan. Helst med ett modernt lyxigt hus. Vi vill kunna fixa det mesta själva, såsom mat och dryck, dekorationer. 

    Har varit inne på Airbnb för att hyra ett privat ställe men har blivit nekad alla gånger, även fast vårt bröllop bara kommer vara med närmsta familjen och ingen alkohol kommer serveras. Ca 20 pers. 

    För några månader sen va vi inne på att ha bröllopet på en herrgård/slott, och preliminärbokade flera ställen, men alla ställen fick sedan in ett bättre "bud" med fler personer (mer pengar för dem). Ca 4 ställen som vi bokat har gjort detta mot oss. 

    Börjar helt tappa hoppet om att hitta ett ställe. Är det NÅGON som hyr ut sin villa, eller vet/känner någon som skulle vara fine med att vi hyr villan för vårt lilla intima bröllop? Alla 20 kommer självklart inte sova över. Vore perfekt om det fanns något träd och trädgård där man kan ha själva "festen".

    Vårt valda datum är den 1/7 2017, men är flexibla då vi är desperata efter ställe. Gärna runt Stockholm, max 3h körning från Sthlm. 

    Alla tips betyder så mycket!!

  • Svar på tråden Utomhusbröllop i trädgård med fin villa, hjälp!
  • Äldre 16 Jan 23:35
    #1

    Tips från mig är att kolla Tyresö Bygdegård. Där kan ni hyra det lilla huset och dansbanan. Ha vigsel på dansbanan och festen likaså. I det lilla huset finns det kök och skulle det regna är lokalen trevlig.

    Vi hade dop för vår dotter där och var 30 personer - mycket lyckat.

  • Äldre 30 Jan 22:38
    #2

    Hej!

    Jag letar efter det du söker jag med! Hur går det? Om du hittar något bra får du jättegärna tipsa! Gifter mig i Augusti i år:)

    Kram Elaine

  • Äldre 9 Feb 09:31
    #3

    Måste du berätta vid bokningstillfället att det är en bröllopsfest du ska hålla? Eftersom den ändå är liten och privat så kanske det inte är något man behöver uppge? Utan bara hyra huset för och uppge att det är för dig och din familj :)

    Ni har säkert redan googlat på massa saker. Men här hittade jag några sidor som verkar hyra ut lite schystare hus:

    www.grandtripsweden.se/
    www.skargardsstugor.se/sv/hyra-hus-i-stockholms-skargard

    Bägge verkar ha lite större hus, en del med pool/härliga trädäck etc.

    Och eftersom ni har ett datum mitt på sommaren så kanske de finns bättre semesterhus att hyra? Tänker på sidor som: typ www.homeaway.se/semesterhus

    Lycka till!

  • Äldre 9 Feb 10:27
    #4

    Får jag fråga varför ni inte har bokat in något av de fyra ställen som senare har tagit ett annat sällskap (större).
    Att preliminärboka lämnar öppet för dem att ta in en annan bokning. så hittar man ett ställe som man gillar måste man boka och betala bokningsavgift så snart som möjligt!
    Bokningen gör ni ju utefter era vilkor - 20 personer, så de kan inte komma efteråt och saga att ni är för få.

    Nästa bekymmer som jag ser är att ni är ute i senaste laget (!)
    Det mesta är redan bokat så här nära inpå.

    Hoppas det löser sig för er!

  • Äldre 17 Feb 12:34
    #5

    Hej

    Vi hyr ut vår loge till bröllop, finns även möjlighet att duka i trädgården.

    Se vår Facebook sida @hogstagard

    Högsta Gård

Svar på tråden Utomhusbröllop i trädgård med fin villa, hjälp!