• Äldre 24 Oct 13:00
    2734 visningar
    2 svar
    2
    2734

    Ringar i Egypten

    Hej!

    Jag och min sambo har tänkt att köpa ringar och förlova oss i november när vi åker till Egypten????

    Finns det någon här som har erfarenhet av ringköp i Egypten? Är det beställningstid på ringarna eller får man med dem i handen när man köpt dem?

    Är det bra priser och hur är kvaliteten?

    Vi ska till Makadi Bay som ligger en bit utanför Hurghada, är det någon som vet någon bra butik att köpa ringar som ligger i närheten?

    Tack på förhand!????

  • Svar på tråden Ringar i Egypten
  • Äldre 24 Oct 16:45
    #1

    Åh Makadi Bay, jag älskar det stället! Helt underbart ????

    Jag har själv köpt ringar i Egypten och tycker att det är värt det med tanke på det låga priset. Bara se till så ni inte blir lurade, välj inte ett random ställe på stan i Hurghada utan gå efter hotellets eller guidernas rekommendationer. Gärna hotellets egna guldbutik, om det finns. Lite högre pris men då vet ni att risken att bli lurad är mindre. Oavsett billiga priser även om det är lite dyrare för att vara i Egypten.

    Jag köpte ringar som redan fanns i butiken så då fick jag dem i handen direkt, ska man ha något specialtillverkat är det ju givetvis lite extra tid som tillkommer. Se bara till att inte betala, inte end en liten liten handpenning, förren ni fått ringarna i handen.

  • Äldre 24 Oct 19:02
    #2
    Trollet skrev 2016-10-24 16:45:04 följande:

    Åh Makadi Bay, jag älskar det stället! Helt underbart ????

    Jag har själv köpt ringar i Egypten och tycker att det är värt det med tanke på det låga priset. Bara se till så ni inte blir lurade, välj inte ett random ställe på stan i Hurghada utan gå efter hotellets eller guidernas rekommendationer. Gärna hotellets egna guldbutik, om det finns. Lite högre pris men då vet ni att risken att bli lurad är mindre. Oavsett billiga priser även om det är lite dyrare för att vara i Egypten.

    Jag köpte ringar som redan fanns i butiken så då fick jag dem i handen direkt, ska man ha något specialtillverkat är det ju givetvis lite extra tid som tillkommer. Se bara till att inte betala, inte end en liten liten handpenning, förren ni fått ringarna i handen.


    Tusen tack för snabbt svar!

    Ska genast kolla upp om det finns någon guldbutik på hotellet! ????
Svar på tråden Ringar i Egypten