• hkryh

    Säljes: Brudklänning med snörning och släp (Pronovias Orly UK10)

    Hej


    Jag säljer nu min superfina brudklänning, Pronovias Orly, stl UK10 (motsvarar ca stl 38), samt en tillhörande underkjol med metallring för extra vidd. Inköpt våren 2016 i Malmö och använd till ett bröllop.


    Klänningen har broderier/spets på livet och ned längs ena sidan, drapering över magen, ett släp som enkelt går att fästa upp vid dansen, samt en snygg bred snörning i ryggen (se bifogade bilder).


    Jag är själv ca 167cm lång och hade 4-5cm klack på bröllopet. Storleksmässigt är jag vanligtvis 36-38 upptill och 38-40 runt höfterna, men vid bröllopet var jag gravid i vecka 28. Tack vare den flexibla snörningen satt klänningen lika snyggt på gravid-magen som den gjort vid de första provnings-tillfällena!


    Klänningen har justerats lite efter mina mått: Den är lite intagen upptill, extra bröstkupor har sytts in, ryggplattan är något större för att tillåta en bredare snörning och korsettfjädrarna är avkortade under bysten för att inte trycka på magen.


    Klänningen är i väldigt fint skick och tvättad och klar!


    Pris klänning och underkjol: 4750kr (nypris: 9500kr )


     


    Jag hade även en vit cape som ytterplagg, som kan säljas antingen tillsammans med brudklänningen eller var för sig. Capen har använts vid två tillfällen och har några små fläckar som inte gått bort i tvätten, men inget som märks. 


    Pris för Capen: 1500kr

    Både klänning och cape finns att prova strax utanför Malmö!

    mvh
    Hanna


  • Svar på tråden Brudklänning med snörning och släp (Pronovias Orly UK10)
Svar på tråden Brudklänning med snörning och släp (Pronovias Orly UK10)