• Äldre 11 Aug 17:54
    3185 visningar
    0 svar
    0
    3185

    Gåvor enbart till några...

    Vi kommer inte ha några favors på vårt bröllop (som verkar vara väldigt modernt?) utan har valt att lägga pengarna på festen istället. Typ..

    Jag har som Brud köpt vackra askar till mina två tärnor som jag pysslt iordning riktigt fint och gjort personliga. Dem fylls med små men betydelsefulla gåvor. Samma för min fästmans två kompisar och toastmastern. Inga stora grejer men ett tack för all hjälp med bröllopet :)

    MEN jag har även gjort små askar med en enda gåva i (smycken) till svårföräldrarna och mina föräldrar som jag vill ge dem som ett litet minne bara. Jag vill ju att de ska ha möjlighet att bära dessa på bröllopet. Men precis som med tärnorna har jag skrivit ett fint brev till min fästmans mamma och ett till hans pappa. Lite som ett tack för att dom gjort honom så fin som han är...min fästman började gråta när han fick läsa det före.

    Min tanke var att lämna presenterna någon dag innan med instruktion att öppna det samma morgon. Jag trodde inte det skulle ha så stor påverkan men nu börjar jag mer och mer känna att jag vill vara med när dom läser och får gåvan. Det är ju helt omöjligt på bröllopsdagen tidsmässigt att åka och lämna presenter :P Hur ska jag lösa det?

    Ska jag låta dem öppna det någon dag innan och personligen åka och lämna dem med min fästman?

    Kan jag ge dom det samma dag när de kommer ut till bröllopet? Då måste jag ju smyga iväg med dem eftersom jag INTE vill att övriga ska se det och riskera att någon känner att dom också borde få något...plus att då har dom ju inte smyckena innan och kan ha dem på bröllopet..

Svar på tråden Gåvor enbart till några...