• Äldre 10 Aug 01:07
    3003 visningar
    8 svar
    8
    3003

    Hjälp! Brudvalsen... Två veckor till bröllopet, och vi hittar ingen favoritlåt med vals-takt

    Alla tips är välkomna när det kommer till vår brudvals som ska framföras den 27/8. Jag har letat genom hela Spotify (känns det som, me kan kan ha missat ett guldkorn) bland love songs, även googlat listor på vanliga brudvalslåtar, men inte fastnat för en enda.

    Vi söker en låt, helst en med valstakt, då det skulle vara finast. Ska det vara, så ska det vara ???? Helst vill vi dansa vals. Gärna en internationell låt, och kan lika väl vara en gammal låt, som ny.

    En låt som vi båda känner väldigt starkt för när det gäller text och melodi, är Van Morrisson med "Crazy love". Men denna är tydligen en rumba, fick jag veta av en proffsdansare jag känner....

    Något tips, anyone?! Alla tips är välkomna!

  • Svar på tråden Hjälp! Brudvalsen... Två veckor till bröllopet, och vi hittar ingen favoritlåt med vals-takt
  • Äldre 10 Aug 20:17
    #1

    Vi dansade till Annie's song av John Denver.
    Den tycker jag är väldigt fin och den går i valstakt.

  • Äldre 10 Aug 22:49
    #2

    Lou Reed - Perfect day. Jättefin. Tretakt.


  • Äldre 10 Aug 22:57
    #3

    Natural Woman - Aretha Franklin

    If you don't know me by now

    Å! Glömde den bästa:

    At last - Etta James!!! (Visserligen 6/8-takt men går att dansa vals till


  • Äldre 11 Aug 20:03
    #4

    Jag använde denna sida för inspiration: www.nojesdans.se/brollopsvals/musiklista-bpm.html
    Vi tänkte först dansa till Annie´s song som är jättefin, men den har en ganska snabb takt. Nu har vi istället valt Där gullvivan blommar- lite lugnare och väldigt tydlig takt!

  • Äldre 14 Aug 12:48
    #5

    Metallica - Nothing else matters

    Once upon a december - från filmen Anastasia

  • Äldre 16 Aug 15:16
    #6

    Elvis Presley- Just pretend

  • Äldre 17 Aug 19:19
    #7

    Try to remember är fin! ????


  • Äldre 18 Aug 18:23
    #8

    vi dansade till come away with me- norah jones. 
    Den går ganska sakta, vilket passade oss bra då vi inte hunnit träna så mycket innan :)

Svar på tråden Hjälp! Brudvalsen... Två veckor till bröllopet, och vi hittar ingen favoritlåt med vals-takt