• Äldre 3 Aug 13:57
    5041 visningar
    6 svar
    6
    5041

    Rädd att få ett tråkigt bröllop

    Hej!

    Det börjar närma sig den stora dagen och ju närmare vi kommer ju mer stressad blir jag. Är så sjukt rädd att vår fest kommer bli tråkig. Vad gör man?

    Så här tänkte jag i stora drag
    Vigsel
    Mingel, ca 1-1,5 timmar då vi dricker bubbel, äter snittar, fotografera med gäster, pratar och sånt samt att det kommer finnas en tipspromenad med frågor om oss
    Middag, två rätter, har inte planerat in några lekar här själv. Men jag antar att det kommer nog vårt toastpar göra
    Efter middagen ska vi gå ut och släppa iväg sån där thailändska ljusballonger
    Tårta
    Sedan öppnar dansgolvet.

    Det är efter tårtan som jag är rädd att det blir torftigt, tänk om ingen vill dansa och alla har tråkigt.

    Tänkte även under middagen ha "konversation kort" på borden, med lite roligt fakta om oss som par samt lite frågor som typ "när föds vårt första barn" osv

    Hur har Ni gjort? Någon som kan komma med något bra tips?

  • Svar på tråden Rädd att få ett tråkigt bröllop
  • Äldre 3 Aug 15:41
    #1

    Vi hade bröllopsbingo och sen hade vi en liten present till den som fick bingo (ett tvål med lukt av tulpan ) både två älskar tulpaner o drömmer om att åka till Holland o se tulpaner

    Sen i häftet hade vi lite sånger och även rolig fakta om oss. Mkt i bröllopsbingot var också om oss tex jag vet hur lång brudens slöja är

    Sen beskrev vi varje gäst lite kort och mkt i vårt program öppna upp för prat

    Här är delar av vårt program

  • Äldre 4 Aug 09:28
    #2

    Tack för tipsen. Bomba gärna med fler om någon har :)

  • Äldre 5 Aug 21:55
    #3

    Ska ni dansa er första dans efter tårtan? I så fall så blir det ju naturligt att andra följer med upp på dansgolvet. Sen skulle jag gå direkt från bröllopsvals till nån schlagerlåt eller 90-tals dänga, det brukar få igång folk på dansgolvet!

  • Äldre 6 Aug 12:11
    #4

    Hej!

    Vi kommer inte ha någon bröllopsvals då min blivande vägrar dansa. Kanske kan jag få honom till att göra en "lågstadietryckare" på dansgolvet till vår låt haha. Men annars blir det bara att dansgolvet öppnar. Vi försöker just nu att ragga en dj, då jag är rädd att utan blir det helt dött.

  • Äldre 6 Aug 13:45
    #5

    Beroende på hur mycket era gäster gillar att dansa kanske ni kan erbjuda alternativa aktiviteter efter tårtan när "festen" börjar. Kanske Twister, en liten hörna med sällskapsspel, en interaktiv "tavla" där gästerna kan rita och som blir en present till er, karaoke (billigt om ni har ett playstation eller liknande redan), osv.

    Mina vänner har alltid varit mer av typen som hänger med vin i köket och pratar politik och sånna som dansar loss till schlager Så jag är inte helt hundra på att ett dansgolv skulle slå för oss.

  • Äldre 8 Aug 15:09
    #6

    Åh, karaoke lät ju skitroligt :) Den ska jag lura lite på :)

Svar på tråden Rädd att få ett tråkigt bröllop