• Anonym (Ledse­n)
    Äldre 23 Jul 10:18
    8812 visningar
    4 svar
    4
    8812

    Blev inte bjuden

    Jag kommer förmodligen aldrig att gifta mig. Är singel. Älskar att gå på bröllop. Min kompis bjöd hela vårt gäng utom mig. Alla blev förvånade. Till saken hör att det känns som alla jag känner blev bjuda utom jag. De har dessutom förhållanden allihopa. Jag känner mig sårad. Vet inte om jag klarar av att träffa henne igen. Jag blir nästan arg när jag tänker på det, hon har inte ens träffat den enas kille och han blir bjuden. Känner mig så ledsen. Om jag träffar en kille, ska jag hoppa att bjuda henne? Är det egoistiskt av mig att säga att jag blev sårad, ska jag liksom säga: Nämen hej! Hörde att du gift dig? Grattis!! Känns olustigt. Kommer att bli stelt. Vet inte alls hur jag ska hantera situationen. Jag tycker givetvis att de ska ha sitt bröllop på sitt sätt men samtidigt känns det för jävligt.

  • Svar på tråden Blev inte bjuden
  • Äldre 23 Jul 15:14
    #1

    Tycker gott du kan fråga henne

    Typ är det så att kanske inbjudan kommit bort eller ni har valt bort att bjuda mig och i så fall är det pga att jag är singel. ?

  • Anonym (K)
    Äldre 8 Sep 22:11
    #2

    Måste kännas jättehemskt. 


    Det känns ju svinigt om det är så att ni är ett gäng som hänger liksom. Men är ni bra kompisar då?
    Är ni det tycker jag nog du kan fråga varför, och som ovan fråga om den kommit bort. Känns det jobbbigt kanske du kan skicka ett meddelande eller mail?

    Hon kanske helt enkelt bara glömde? Är ganska lätt hänt faktiskt speciellt om man gör korten själv. 

    Har själv funderat på om jag inte ska bjuda en tjej eftersom jag inte fick komma på hennes dotters dop. Har ändå ransakat mig själv och tänker att vi inte har så mycket kontakt längre så hon ligger nu i listan på "kanske". Så känner du den dagen som du ska gifta dig att hon är en betydelsefull person så tycker jag du ska bjuda henne. inte annars

    kramar

  • Äldre 9 Sep 09:02
    #3

    Den mest troliga förklaringen till att du inte fått en inbjudan är nog för att du inte har någon att gå med.
    Brudparet resonerar nog att man inte vill gå på bröllop "ensam".
    Men samtidigt borde de känna dig så pass bra att de vet hur du reagerar på att behöva gå själv. Vilket uppenbart inte rör dig i ryggen.

    Tycker absolut att du ska ställa frågan.

  • Anonym (Kram)
    Äldre 9 Sep 10:20
    #4

    Hej!

    Det låter inte alls kul att du är sårad...

    Har du försökt tänka objektivt på situationen. Du säger att alla i gänget är bjudna utom du. Umgås bruden och du privat bara ni två, eller bara på tillställningar där ni är ett helt gäng? För att vara krass kanske hon inte känner sig lika nära dig, som hon gör med övriga? Hon och brudgummen har säkert bestämt att om man bjuder den ena parten i ett stabilt förhållande så ska man även bjuda den andre (detta är vett & etikett). Men bröllop är OERHÖRT dyrt och det har säkert bidragit till att de fått skära ned vilka de bjuder in i övrigt. 

    Om det är så att ni är goda vänner annars och umgås på tu man hand kan du fråga lite försiktigt om inbjudningslistan nästa gång ni ses själva, i fall att din inbjudan har kommit bort. Men om övriga i gänget är medvetna om situationen, har säkert någon av dem redan pratat med bruden om det = dvs inbjudan är inte borta.

    Däremot är det ju helt och hållet ditt val om du väljer att fortsätta hänga med bruden efteråt! 

    (Jag kommer också att exkludera personer som jag inte umgås med one-on-one, men träffar i sällskap med andra, från samma gäng från mitt bröllop, men bjuda respektive i stabila par istället)

Svar på tråden Blev inte bjuden