• Äldre 7 Jul 22:12
    16676 visningar
    5 svar
    5
    16676

    Hindersprövning - hur lång tid tar det?

    Hej!

    Är det någon som har koll på hur lång tid det tar att få sin hindersprövning godkänd? Jag skickade in vår idag, vi gifter oss 20 augusti, alltså om sex veckor. Jag har ågren deluxe att vi inte ska hinna få det i tid. ????

  • Svar på tråden Hindersprövning - hur lång tid tar det?
  • Äldre 7 Jul 23:02
    #1

    Bår kom på tre veckor ungefär, men det är säkert stort tryck nu. Det borde inte ta mer än fyra veckor.

    lycka till!!

  • Äldre 8 Jul 21:19
    #2

    Hej.

    Vi gifter oss också den 20 augusti :)
    Det tog 2 dagar innan vi fick vår hindersprövning godkänd och i brevlådan, så du behöver inte oroa dig.

  • Äldre 11 Jul 08:03
    #3
    LillaFrida skrev 2016-07-08 21:19:40 följande:

    Hej.

    Vi gifter oss också den 20 augusti :)

    Det tog 2 dagar innan vi fick vår hindersprövning godkänd och i brevlådan, så du behöver inte oroa dig.


    Åh det lät ju lovande! Hade sån panik i förra veckan över att jag varit klantig och inte skickat in den tidigare.

    Önskar er all lycka i upploppet av planeringen och att ni får en underbar dag!
  • Äldre 11 Jul 08:04
    #4
    Virvlande skrev 2016-07-07 23:02:35 följande:

    Bår kom på tre veckor ungefär, men det är säkert stort tryck nu. Det borde inte ta mer än fyra veckor.

    lycka till!!


    Tack för svar! Jo risken är väl att det är lite längre handläggningstid på sommaren. Tänkte ringa om någon och se så de mottagit den till att börja med.
  • Ankan
    Äldre 11 Jul 08:16
    #5

    En fråga som ni kanske kan besvara här: Vi har skickat in anmälan om efternamn med hindersprövningen. Får man en bekräftelse på att valet av efternamnet är ok? Vi fick "bara" vigselintyget tillbaka där det står att anmälan hat lämnats in, men mer än så står det inte. Har ni fått en separat bekräftelse eller något liknande? Jag har mailat dem förra veckan för att fråga, men inte fått något svar än (sommartider...).

Svar på tråden Hindersprövning - hur lång tid tar det?