• Äldre 30 Jun 10:18
    3440 visningar
    3 svar
    3
    3440

    Varning inte ok/ brudklänning

    Vill varna för högtidskläder i Umeå! När min kompis provade en brudklänning där som satt perfekt, den kunde inte sitta bättre, och gick hem för att tänka över det hela, så nästa gång ( bokad provtid) så hade de sålt klänningen och inte meddelat henne detta.

    Hon blev stressad och beställde den eftersom beställning kan ta några månader, så att inte "hennes klänning" skulle bli såld igen eftersom de bara tar in ett ex och om någon provar däremellan så säljer de tydligen klänningarna direkt.

    Därefter när klänningen kom behövdes den plötsligt sys in för den var för stor, 5 cm i dubbelt tyg, och den var för stor i svanken, vilket inte var fallet med den första klänningen hon provade. Det såg ut som en storlek större än beställt men när hon påpekade detta nekade ägaren bestämt. Sedan fick hon betala extra för att sy in klänningen i sidorna. I svanken var den fortfarande för stor efter insömnaden men fick förklaringen att det kunde man inte göra något åt.

    Ungefär sådär höll det på under hela klänningsfärdigställandet flera saker som inte var ok. Detta tog bort den roliga och härliga känslan vid köp av klänning som brudar faktiskt är värda att få uppleva.
  • Svar på tråden Varning inte ok/ brudklänning
  • Äldre 30 Jun 14:08
    #1

    Jag kan också säga att jag är grymt besviken på Högtidskläder i Umeå. Det faktum att man inte fick fota klänningarna gjorde att jag valde att gå någon annanstans. Det sjukaste regeln jag någonsin hört talas om. Dom påstod att det var deras leverantörer som hade den policyn, men det är bullshit eftersom jag prova klänningar från samma leverantör på andra butiker. Dessutom finns ju deisgnen ute på hemsidorna hos leverantören, så det är inte direkt en hemlig design

    Att fota klänningen på är jätte viktigt, dels eftersom den kan se helt annat ut på bild än vad man ser i spegeln. Sedan kanske man inte kan bestämma sig direkt på fläcken när man står där utan vill fundera lite hemma. Nej Högtidskläder går bort!!

  • Äldre 30 Jun 22:14
    #2

    Kommer ihåg när jag skaffade balklänning till studentbalen då var det oxå vissa butiker som inte tillät fotografering.. detta i Växjö dock..

  • Äldre 1 Jul 15:53
    #3

    Jag har också hört att de är otrevliga där! Och det där lät ju hemskt! Ska verkligen inte gå dit när det blir dags att kolla på klänning...

Svar på tråden Varning inte ok/ brudklänning