• Äldre 8 Jun 14:48
    3145 visningar
    7 svar
    7
    3145

    Kort på bordet

    såg några bilder här på bröllopstorget att vissa har typ av fina kort på borden vid bröllopsfesten. Är det ett typ av program eller  är det meny?
    Det har jag inte tänkt på ...har alla det`?

  • Svar på tråden Kort på bordet
  • Äldre 9 Jun 18:05
    #1
    +1

    Jag gissar att det är festprogram som du sett. Det är absolut inget måste, men jag har fått uppfattningen att det är allt mer vanligt att ha det. På de bröllop jag har varit på har jag framförallt uppskattat när man haft med bordsplaceringen med en kort beskrivning av varje gäst i programmet.

  • Äldre 10 Jun 08:10
    #2
    EplusT skrev 2016-06-09 18:05:03 följande:

    Jag gissar att det är festprogram som du sett. Det är absolut inget måste, men jag har fått uppfattningen att det är allt mer vanligt att ha det. På de bröllop jag har varit på har jag framförallt uppskattat när man haft med bordsplaceringen med en kort beskrivning av varje gäst i programmet.


    Nu när du nämner det så var jag på ett bröllop och där stod det lite information om varje gäst. trevligt  tycker jag men en sak till att tänka på ;)
  • Äldre 10 Jun 15:57
    #3

    En del har bordsnamn, som ska göra det lättare för gästerna att hitta sitt namn. 

    table name wedding

  • Äldre 15 Jun 14:21
    #4
    +1

    Vi hade placeringskort

    Sedan skrev vi en eller två rader om varje gäst enligt bordsplaceringen, sedan gav vi det till toastmastern som gjorde ett litet häfte med sånger och olika bilder på oss..


    Live free, ride free
  • Äldre 21 Jun 22:38
    #5

    Om man har bordsplacering (det finns många bra anledningar att ha det) så bör man ha placeringskort och en bordsplaceringstavla också, för att hjälpa gästerna att hitta sin plats. Placeringskorten kan bli en fin del av bordsdekorationen. Fler tips finns här www.brollopstorget.se/artiklar/1.1025270-sa-lyckas-du-med-bordsplaceringen


  • Äldre 22 Jun 11:41
    #6
    Nu hittade jag fotot som jag egentligen tänkte lägga upp :)
    Notera placeringskortet i suckulenten till höger
  • Äldre 22 Jun 12:57
    #7
    Tro Hopp och Kärlek skrev 2016-06-22 11:41:54 följande:
    Nu hittade jag fotot som jag egentligen tänkte lägga upp :)
    Notera placeringskortet i suckulenten till höger
    va fint.. så detaljrikt :) Tack för era tips
Svar på tråden Kort på bordet