• Äldre 30 May 07:56
    4593 visningar
    8 svar
    8
    4593

    Buffe på böllopsfest

    vi tänkte bara ha italiensk buffe på vårat bröllop.. men när jag läser på andras trådar så verkar alla ha varmmat..
    Är det snålt med bara ha italiensk buffe på en bröllopsfest?

  • Svar på tråden Buffe på böllopsfest
  • Ankan
    Äldre 30 May 10:56
    #1

    Vi kommer att ha italiensk buffé som förrätt, allts klassisk antipasti misto. Sen har vi huvudrätt efter det.
    Jag tycker det räcker gott och väl med en stor italiensk buffé, det finns så mycket gott där och alla gillar italiensk mat så alla kommer att hitta något. Se till att det finns lite matigare rätter (som pastasallad) och att det finns både kött, fisk och vegetariska alternativ samt gott bröd. Då kommer alla bli mätta och uppleva det som en riktigt bra buffé, tror jag.
    Gifter ni er på sommaren så är det ju bara gott med kall mat, tycker jag. Och glöm inte - det är er dag, så ni bestämmer, det finns inga måsten. Kör på!

  • Äldre 30 May 11:51
    #2

    Vi kommer också att ha buffé. Jag tycker att det är bra med buffé för alla kan plocka åt sig vad de vill ha och vad de gillar. Och så blir det ju lite mingel också samtidigt. Det är också bra. :)

  • Äldre 30 May 12:34
    #3

    va skönt att höra att fler har buffé, vill ju inte att det skall se snålt ut.
    Jag älskar italiensk buffé själv men blev osäker om det passar på bröllop.
    får bli en mäktig bröllopstårta efteråt  ;)

  • Äldre 31 May 13:47
    #4
    +2

    Du får ha precis vad du vill. Många har inte ens mat. Bara fika eller pickninck med knytkalas.
    Det är ert bröllop att utforma precis som ni vill ha det.
    Lycka till!

  • Äldre 20 Jul 11:08
    #5

    Vi kommer också ha italiensk buffé och blanda in pastasallad, pajer, kött samt kyckling för att få det lite matigare Kyss

  • Äldre 20 Jul 20:26
    #6

    Tänk er för så att ni inte gör era gäster magsjuka pga buffématen.

    Gifter man sig i slutet på juli-början på augusti så bör man INTE ha buffé pga RÖTMÅNADEN!

  • Äldre 20 Jul 20:37
    #7

    allt handlar om hur man förvarar maten
    använd kylplattor så brukar det gå bra

  • Ankan
    Äldre 21 Jul 07:29
    #8
    sharkski skrev 2016-07-20 20:37:03 följande:

    allt handlar om hur man förvarar maten
    använd kylplattor så brukar det gå bra


    Precis. Har varit på många bröllop under den tiden och de mesta hade buffé (både kalla och varma rätter). Det var ingen fara alls.
Svar på tråden Buffe på böllopsfest