• Bianca­2017
    Äldre 17 May 12:27
    2292 visningar
    7 svar
    7
    2292

    Vågar inte besöka butiker

    Hej!

    Nu har jag ett helt år tills vi gifter oss, men har börjat kika runt efter klänningar och vilken typ jag skulle vilja ha.

    Men när jag läser här på forumet står det bara negativt om i princip alla butiker i Stockholm som säljer brudklänningar.

    Då jag inte är ute efter nån enkel klänning utan gärna spets, släp osv finns det ett fåtal typ whitebirds (?) tex men så många skriver att de upplever personalen som otrevliga och snorkiga.

    Jag vågar inte mig på att besöka några av dom. Är så rädd att de ska få mig att bli ledsen eller göra upplevelsen att handla klänning till något tråkigt pga ointresse från personal. Vill ju att det ska vara kul och spännande. Inte höra som någon skrev, ett år kvar du ska inte köpa nån klänning här.

    Är det nån butik ni verkligen kan rekommendera? Och där priset åtminstone ligger under 20k?

  • Svar på tråden Vågar inte besöka butiker
  • Ankan
    Äldre 17 May 14:01
    #1

    Jag var på Whitebirds och fick hjälp av en jättetrevlig tjej som var riktigt duktig. Jag var där ett år i förväg och ingen där tyckte det var konstigt. Däremot räckte inte min budget till deras klänningar så det blev aldrig något köp.
    Tänk på att folk alltid är snabbare med att sprida sitt missnöje så det är klart att det syns mer. Det betyder inte att du kommer att råka ut för otrevligt beteende.
    Ett år i förväg är inte alls för tidigt, vissa klänningar tar upp till 6-8 månader att beställa så det är en bra tid att börja leta.
    Jag var även på bröllopskällan (två gånger till och med, en gång för några år sen när en kompis letade klänning och sen när jag letade). Första gången fick vi underbar hjälp och det blev ett köp. När jag själv letade fick jag inte lika bra hjälp, tjejen var lite omotiverad, men inte elak på något sätt.

    Så tänk inte så mycket på alla dåliga recensioner, tänk på alla tusentals tjejer som köper klänningar varje år och blev nöjda och hittade sin klänning, men kanske inte berättade om det på nätet. Det kommer att gå bra!

  • Äldre 17 May 14:13
    #2

    Jag har köpt min klänning på whitebirds och har fått fantastisk hjälp hittills. Min klänning kostar under 20 tusen, en ganska bra bit under och vi såg många som kostade under 20.

    Jag köpte den i september och gifter mig nu i juni och hon tyckte att det var hög tid att börja titta då eftersom vissa klänningar har lång leveranstid så jag kan inte tänka mig att någon skulle tycka att det är alldeles för tidigt att leta ett år innan.

  • Bianca­2017
    Äldre 18 May 11:42
    #3
    Emelie88 skrev 2016-05-17 14:13:46 följande:

    Jag har köpt min klänning på whitebirds och har fått fantastisk hjälp hittills. Min klänning kostar under 20 tusen, en ganska bra bit under och vi såg många som kostade under 20.

    Jag köpte den i september och gifter mig nu i juni och hon tyckte att det var hög tid att börja titta då eftersom vissa klänningar har lång leveranstid så jag kan inte tänka mig att någon skulle tycka att det är alldeles för tidigt att leta ett år innan.


  • Bianca­2017
    Äldre 18 May 11:46
    #4

    Åh! Emelie88

    Jag är rätt ny på forumet så jag citerade ditt inlägg utan mitt egna svar, bra va? :)

    Vad kul att höra att du blev nöjd med både klänning och bemötande! Känns hoppfullt!

    tänkte ta med mig en väninna som själv gift sig och är ett självutnämnt proffs på god service OCH klänningar!

    Tack för ditt svar!

  • Bianca­2017
    Äldre 18 May 11:50
    #5

    [quote=4429312][quote-nick]Ankan skrev 2016-05-17 14:01:25 följande:[/quote-nick]Jag var på Whitebirds och fick hjälp av en jättetrevlig tjej som var riktigt duktig. Jag var där ett år i förväg och ingen där tyckte det var konstigt. Däremot räckte inte min budget till deras klänningar så det blev aldrig något köp.

    Tänk på att folk alltid är snabbare med att sprida sitt missnöje så det är klart att det syns mer. Det betyder inte att du kommer att råka ut för otrevligt beteende.

    Ett år i förväg är inte alls för tidigt, vissa klänningar tar upp till 6-8 månader att beställa så det är en bra tid att börja leta.

    Jag var även på bröllopskällan (två gånger till och med, en gång för några år sen när en kompis letade klänning och sen när jag letade). Första gången fick vi underbar hjälp och det blev ett köp. När jag själv letade fick jag inte lika bra hjälp, tjejen var lite omotiverad, men inte elak på något sätt.

    Så tänk inte så mycket på alla dåliga recensioner, tänk på alla tusentals tjejer som köper klänningar varje år och blev nöjda och hittade sin klänning, men kanske inte berättade om det på nätet. Det kommer att gå bra![/

    Tack!! Behövde verkligen höra detta! Man blir så påverkad av allt som sägs,skrivs och det man råds till i bröllopstider. Känner mig som en svamp. Och du har rätt i att negativa upplevelser hörs mest.

    Whitebirds verkar ha den typen av klänning jag är ute efter så jag planerar möte där. Men kommer ta med mig en väninna.

    Skönt att höra bra och positiva upplevelser!!

  • Ankan
    Äldre 18 May 11:56
    #6
    Bianca2017 skrev 2016-05-18 11:50:14 följande:

    Tack!! Behövde verkligen höra detta! Man blir så påverkad av allt som sägs,skrivs och det man råds till i bröllopstider. Känner mig som en svamp. Och du har rätt i att negativa upplevelser hörs mest.

    Whitebirds verkar ha den typen av klänning jag är ute efter så jag planerar möte där. Men kommer ta med mig en väninna.

    Skönt att höra bra och positiva upplevelser!!


    Bra idé att ta med en väninna som känner dig och kan hjälpa dig med klänningsjakten. Det kommer att gå bra! Lycka till, hoppas du hittar din drömklänning!
  • Äldre 19 May 17:53
    #7

    Hallå Bianca!

    Haft samma känsla som du och nu en månad innan mitt bröllop så tog jag mod till mig. Hittade min drömklänning och fick sån fin service på Milagro fast jag var ute så sent så att det egentligen var omöjligt att få klart en klänning. Hur gulliga som helst allihopa.

    Det kommer bli superbra! Heja dig!

Svar på tråden Vågar inte besöka butiker