• Äldre 2 May 09:09
    3090 visningar
    2 svar
    2
    3090

    Han pratar om bröllop !

    Vi har vart ett par i 10 mån ,

    Han har 2 barn sen tidigare äktenskap .

    I början och mitten av våran relation så sa han alltid att han inte kunna tänka sig gifta sig igen och inte heller skaffa fler barn då han var nöjd med de han har .

    Nu efter 10 månader och senaste månaden har han förändrats , han är så glad och och exakt allt ,

    Han pratar om bröllop att han skulle vela ha 50 tals rock n roll bröllop med mig och tänk sig skaffa ett gemensamt litet kärleks barn .

    Vilket är min dröm om 59 tals rockabilly bröllop , då jag inte ens har nämnt de till han

    Och barn vill ju jag ha så klart

    Undra vad som har fått han att ändra sig och vela gifta om sig från ingen stans .

    Vad tror ni? Hur han har fått sig till att ändra sig och helt plötsligt vela allt och hur han har tänkt ?

    Jag är självklart jätte glad

    Önska intressanta svar

  • Svar på tråden Han pratar om bröllop !
  • Äldre 3 May 22:37
    #1

    Tror att han med tiden insett att du är den rätta för honom helt enkelt. :) När jag och min sambo började umgås så sa han att han inte hade något intresse alls i förlovningar och bröllop, att hans dåvarande alltid försökt pusha honom till att fria och att de skulle gifta sig. (Hon var dock religiös och han verkligen inte, så att gifta sig inför gud var verkligen inget han ville) sedan blev vi tillsammans, och han visste att jag ville gifta mig osv (dock inte religiöst). Han har liksom aldrig tvekat över att vi ska förlova oss, att han ska fria och att vi ska gifta oss. :) Det hann inte gå många månader innan vi satt och kikade på förlovningsringar, fast vi sa att vi skulle ha varit tillsammans i minst ett år innan han friade. Jag sitter i nuläget och väntar på det där frieriet och vet att han kommer ta mig med storm då han är väldigt romantisk och påhittig av sig. :) Tror han kommer fria under sommaren. Vi är varandras bästa vän, själsfrände, livskärlek och andra hälft. Och jag tror det är så din kille känner angående dig. :) Jag dessutom var av den åsikten att jag aldrig ville ha barn, men nu har jag liksom hittat personen som faktiskt gör att jag vill skapa en familj. :) Äkta kärlek kan förändra vissa åsikter.

  • Äldre 5 May 10:29
    #2

    Att vilja gifta sig och där med också leva resten av sitt liv med en person tar ju självklart tid att inse och det måste man respektera. Jag hade sett det som positivt att han förmodligen vägt för och nackdelar och faktiskt tänkt till denna gången, vilket han kanske inte gjorde i förra äktenskapet? Det visar ju också på mognad och att han bryr sig. 

Svar på tråden Han pratar om bröllop !