• Äldre 22 Apr 16:01
    3278 visningar
    6 svar
    6
    3278

    Bröllopsvals?

    När ni har gift er / ska gifta er - hur tänker ni kring "bröllopsvals"? Alltså hade ni under festen ett tillfälle där bara brudparet dansade lr inte? Jag och min blivande kan inte dansa (hehe), jag skulle vilja göra det på bröllopet men min blivande verkar skeptisk :P hur gjorde ni?! :)

  • Svar på tråden Bröllopsvals?
  • Äldre 22 Apr 20:00
    #1
    +1

    Kör en gungande tryckare! Nära, mysigt! Ni behöver inte valsa (Om ni nu inte vill gå på kurs och lära er!) 

  • Ankan
    Äldre 23 Apr 11:40
    #2
    +1

    Vi har planerat in dans efter maten när vi får livemusik. Vi som brudpar kommer att öppna dansgolvet. Vi har inte bestämt än vad det blir för någon slags dans, om det blir en långsam vals, en bugg eller bara en tryckare. Efter första låten får alla andra hålla oss sällskap och efter några lite lugnare "dansbara" låtar kommer det partylåtar där alla kan släppa loss på dansgolvet.

  • Äldre 23 Apr 17:58
    #3
    +1

    Vi dansade bara en tryckare , svängde runt lite, det var jättemysigt att få dansa som nygift, plus att låten man väljer att dansa till, blir lite som "ens låt"

  • Äldre 24 Apr 11:48
    #4

    Tack för svaren hörrni :) tryckare låter ju som en himla bra idé! 

  • Anonym (jag)
    Äldre 25 Apr 12:20
    #5
    +1

    Just vals känns lite uråldrigt. Det dansas inte i många sammanhang längre så varför ska det fortfarande vara just vals på bröllop?
    Jag tycker det är fint att ha en första dans tillsammans för att starta igång festen, men jag tycker att man kan köra på vilken dansstil man vill. Tryckare, bugg, något man har sett på Let's dance ;)

  • Äldre 3 May 21:38
    #6

    Jag koreograferade en bachata till mig och min man, han var ytterst nervös först, men jag skalade ned den och gjorde den väldigt kort. Mitt i all uppståndelse så glömde vi några steg, men det var ingen som brydde sig! Ditt bröllop är fyllt med människor som tycker om er, så de är glada för er skull oavsett hur det blir:)


    Magdansös Susann - www.orientaldans.se
Svar på tråden Bröllopsvals?