• Äldre 9 Apr 21:54
    2291 visningar
    8 svar
    8
    2291

    Köpes: Brudklänning 36-38

    Hej!

    Jag letar efter en brudklänning i stl 36-38. Gärna med ärm :)

  • Svar på tråden Brudklänning 36-38
  • Äldre 12 Apr 10:15
    #1

    Jag har en jättefin i ungefär den storleken! Så himla svårt att säga exakt eftersom de syr om dem efter en själv... Den har inga ärmar men breda axelband, båtringad fram och v-ringad bak. Lite glittrande spets upptill (vitt under) på överdelen med vad som ser ut som ett bälte med strasstenar i midjan. Själva kjolen är ganska enkel med lite tyll under, går att "förstora" med en underkjol om man vill. Jag är drygt 170 cm och hade skor utan klackar, men den går att sy ner en liten bit om man vill. Skickar gärna bilder om du är intresserad, den är jättefin men svår att beskriva!

  • Äldre 13 Apr 00:08
    #2

    Jag har en vacker helt ny skräddarsydd klänning med släp. Jättesvår att beskriva, men det har skira ärmar och öppen rygg, insydd Bh mm. Jag skickar gärna bilder. Den är lång, kjollängden är 130 cm. Går att justera d.v.s lägga upp.

  • Äldre 13 Apr 14:47
    #3

    Hej


    Ni får gärna skicka bilder.


    Jag skickar min mejladress via pm.


    Glad


     

  • Äldre 14 Apr 10:33
    #4

    Hej!

    Jag har en ivory Romantica of Devon, en stilren, enkel klänning med kort ärm. Modellen heter buzz eller buss, kommer inte ihåg vilket.

    Den har en söm under bysten, sömmar och pärlor på överdelen och en rak kjol, så ingen "prinsessmodell".

    Storleken är 14, som jämförelse är jag 168-169 cm lång och vägde 58-59 kg när jag gifte mig och hade ca 4 cm klackar på skorna.

    Är det intressant så maila mig på Marie.c.stark@gmail.com (har ingen användare här längre) så kan jag maila dig bilder och mått på klänningen.

  • Äldre 16 Apr 17:16
    #5

    Har en Rosa Clara (pascal) som jag nyss lagt ut på denna sajt. 

    Brudklänning Ny Rosa Clara Alma Novia.
    Ej använd (etikett kvar)
    Importerad från US

    Några små dragning i första lagret med 
    tylle och ett litet hål. Eftersom det är så många lager tylle så är det inte märkbart. 
    Bilder kan skickas om så önskas.

    Modell från 2015 
    Nypris runt 20 000
    Säljer den för 15 000 (priset kan diskuteras vid snabb affär)

    Designer: Rosa Clara
    Style: Pascal 
    Photos: almanovia.com/en/an/pascal/
    Condition: New (sample) 
    Color: Ivory
    Back: Zipper (with buttons over)
    Size: 10 
    bust 36 (91.4cm) 
    waist 28 (71.1 cm)
    hips 39.5( 100.3cm) 

    Hör av dig på info@lindaberving.com om intresse finns



    Vh, Linda

  • Äldre 18 Apr 17:15
    #6
    Jag säljer min hellånga spetsklänning från Kik Stockholm här. Det är en liten strl 38.

    www.brollopstorget.se/forum/thread/4424178-spetsklanning-kik-emma-strl-38-och-spetssjal

    Välkommen att höra av dig om det är intressant :)

    Med vänlig hälsning,

    Linn
  • Äldre 22 Apr 13:37
    #7

    Jag har en ljusblå klänning i stl 38 med långa spetsärmar. Säljes inklusive slöja och diadem. Skickar gärna bild om intresse finnes.

  • Äldre 19 May 21:42
    #8

    Hej! 


    Jag säljer min klänning som har en liten ärm. Skickar med en länk:


    www.brollopstorget.se/forum/thread/4429393-brudklanning-med-unik-spets-stl38

Svar på tråden Brudklänning 36-38