• Äldre 2 Apr 22:38
    3574 visningar
    4 svar
    4
    3574

    Gifta mig för andra gången.

    Egentligen vet jag att jag inte borde bry mig..

    MEN,

    Jag skilde mig i augusti efter en lång tids separation. Min dåvarande man kom ut med att han left dubbelliv och allt blev bara kaos. Då han är offentlig person så separerade vi i det tysta tills dess att han var redo för att gå ut med att vi skiljer oss.

    Totalt dumt i huvudet av mig att vara så snäll i know.

    Nu till dagens, jag träffade en kille i somras som det slog blixtar av kärlek om direkt. En helt vanlig kille med ett helt vanligt arbete.

    Vi vill båda adoptera barn och gärna tillsammans.

    Idag frågade han mig om jag vill gifta mig med honom i smyg på nyår för att sedan arrangera en fest nästa sommar. Han vill gifta sig för att påskynda en eventuell adoption process.

    Älskar att vara fru och vill så gärna gifta mig och bilda familj med denna man. Han har allt jag någonsin letat efter.

    Dock var mitt förra bröllop stort och firades med pompa och ståt. Och det är det som min nuvarande kille vill ha nästa sommar.

    Det jag är rädd för är alla som kommer döma mig. Jag avskyr prat bakom ryggen.

    Hur ska jag hantera allt? Är jag dum som gifter mig?

  • Svar på tråden Gifta mig för andra gången.
  • Äldre 3 Apr 08:23
    #1

    Varför skulle någon döma dig?

    Du har det bröllop du VILL ha och det har ingen annan med att göra.

    Jag är själv gift för andra gången. Stora vita bakelseklänningar båda gångerna. Det kändes rätt!

  • Äldre 5 Apr 18:32
    #2

    Det enda jag skulle fundera över är om det är bra att gifta sig så tidigt. Om jag förstått rätt så har ni ju inte varit tillsammans så länge än. Men inser man att man inte är rätt för varandra så kan man ju iof skilja sig. ;) Så kör på om du vill. Och angående bröllopet så är det ni två som tillsammans ska komma fram till hur ni vill ha det. Och det ska ingen annan få lägga sig i. Det är ni som gifter er och ert bröllop. :) Lycka till!

  • Äldre 8 Apr 23:48
    #3

    Två år mellan att ni träffats och bröllopsfest låter rätt normalt. I värsta fall får du väl säga till släkten: "Asch, men jag och *exets namn* var ju separerade i evigheter innan vi till slut kom oss för att skilja oss formellt också."

    För övrigt dog min farbror i en flygolycka. Min faster blev helt förkrossad - och hittade en ny man inom ett år. Man får ta lyckan där man finner den.

  • Äldre 13 Apr 04:46
    #4

    Det som är dealen med detta bröllop är att vi två endast vill adoptera barn. Ingen vill ha egna. Detta av olika anledningar.

    Vi vill så gärna starta ett familjeliv.

    Då jag redan varit gift en gång så säger regler (efter kontakt med adoptionscentrum) att vi måste ha varit gifta 5 år, istället för 2 år som det är i första äktenskapet, och att min "nya" make får inte vara äldre än 41. Han är 36 idag, dvs 41 om 5 år.

Svar på tråden Gifta mig för andra gången.