• Äldre 31 Mar 16:19
    2123 visningar
    1 svar
    1
    2123

    Ändra sig ang. Storlek på bröllopet mitt i planeringen?

    Ville bara fråga om det är någon annan som känt sig osäker på vilken typ av bröllop ni egentligen vill ha?

    Är mitt uppe i planering av bröllop med 90 gäster och allt som hör till men ibland (el. rätt ofta) känner jag att jag vill ha ett litet bröllop med bara de absolut närmsta närmsta vännerna/släkt.

    Fem månader kvar till bröllopsdagen nu och vi har ännu inte skickat ut inbjudningarna. Hur ska jag göra? Är det bara nerver eller tror ni jag kommer ångra mitt medelstora bröllop? Är det någon som gjort en totalvändning mitt i planeringen just för att det känns bättre att satsa på ett mindre bröllop?

  • Svar på tråden Ändra sig ang. Storlek på bröllopet mitt i planeringen?
  • Äldre 31 Mar 23:02
    #1

    Hej!

    Jag tycker inte alls att det låter konstigt. Vi har bjudit 100 personer och även om jag är säker på det vi har valt: Ett höstbröllop med fest i en modern och fin loge, så spökar ständigt andra tankar. 

    Jag tänker:
    * Jag borde ha bjudit fler - större del av släkten. Och haft en annan lokal
    * Vi borde bara åka utomlands och gifta oss.
    * Jag borde bara bjudit ca. 70 personer så jag kunde haft den där lokalen.
    * Jag kanske skulle gifta mig på sommaren när det är varmt.
    * Kanske skulle jag varit på ett slott - prinsessdrömmen...
    * Kanske skulle vi gifta oss enkelt i stadshuset och sedan ha stor fest senare

    Jag tror inte det du känner är något konstigt. De flesta gifter sig bara en (eller kanske två) gånger i livet. Och valen är många. 

    Försök bena i varför du vill ha ett mindre bröllop. Är det för att du vill vara i en annan lokal eller spendera mer pengar per person eller minska budgeten och lägga mer på resan. Eller vill du kunna umgås mer med de som faktiskt betyder mest?

    Fundera och tänk på möjligheter.

    * Vigsel med alla och fika sedan middag med närmaste?
    * Liten vigsel med närmaste och stor fest på kvällen med alla?
    * Liten vigsel och liten middag med närmaste + brakfest en månad senare med alla du tänkte bjuda?

    Tror det viktigaste är att du inte fastnar i hur ett upplägg "ska vara". Fundera på vad du vill och prata sedan med din man.

    Bästa tipset jag kan komma med. {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Ändra sig ang. Storlek på bröllopet mitt i planeringen?