• Äldre 17 Mar 20:18
    10723 visningar
    3 svar
    3
    10723

    Aktiviteter under mingel?

    Vi kommer att fota oss efter vigseln och vill gärna att våra gäster ska ha något att göra under minglet, förutom att äta snittar och dricka skumpa. Har Ni något tips på en aktivitet man kan ha i samband med detta?

  • Svar på tråden Aktiviteter under mingel?
  • Fröken­X
    Äldre 17 Mar 21:00
    #1

    Tipspromenad eller frågesport om brudparet tycker jag är ganska vanligt. Men tiden brukar gå även utan aktiviteter, det brukar ta ett tag för folk att komma dit (om det inte är bredvid ceremonin) och det ska pratas med alla man känner.

    Vi har planerat att ha ett "photo booth" fast med en polaroidkamera, där gästerna kan ta bilder och tänkte att de kunde göra det vid minglet ocks . Sen har vi inte bestämt oss om vi vill att de ska skriva ner sina hälsningar på bilderna och vi kan sätta in dem i album sen eller om de får behålla sina polaroid bilder.

  • Äldre 18 Mar 00:41
    #2

    Hej!

    Gå in på Pinterest och googla "fun" och "wedding" så kommer det upp massa roliga grejer. Beror ju helt på vilket typ av bröllop och hur många ni är - hur formellt det ska vara. 

    Vi ska ha massa olika småsaker under vårt mingel som är frivilligt för gästerna. Vill man behöver man inte delta men drar det ut på tiden så finns det saker att göra. 

    Lite saker jag sett:

    * Kasta hästsko (fast runt pinnar som ser ut som bruden/brudgummen)
    * Mingelbingo
    * Gästbok
    * Station med polaroidfotokamera
    * Photo Booth
    * Stort luffarschack
    * Gästerna lämnar en lapp till er femte och tionde bröllopsdag (i burkar eller så)
    * Ställ fram färg och canvasduk och låt gästerna måla en tavla.
    * Sätt massa vattenballonger fyllda med färg på en canvasduk. Låt gästerna kasta pil och skapa ett konstverk
    * Tipsrunda

    Kan komma på massa mer men det vore toppen att veta när ni ska gifta er, ute/inne samt vilken "nivå" ni vill ha det på. 

  • Ankan
    Äldre 18 Mar 07:03
    #3

    Vi kommer att ha en photo booth under mingeltiden, men även lite olika "lekar/spel" (typ kubb, boccia, trädgårdsyatzy osv). Vi kommer nog även att placera ut lite trädgårdsstolar/fåtöljer och parasoller för dem som helst vill slappna av och prata lite. Jag tror att man inte behöver allt för mycket, tiden kommer att gå fort ändå.
    Gästbok och att de ska mala en tavla är aktiviteter som jag i så fall planera in under kvällen, så har jag sett det på andra bröllop och det har fungerat bra och var uppskattad.

Svar på tråden Aktiviteter under mingel?