• Äldre 9 Feb 19:02
    7145 visningar
    5 svar
    5
    7145

    Inbjudan till överraskningsbröllop kombinerat med dop

    Hej!


    Vi kommer att ha vårt dop i juni månad. I samband med detta vill vi även passa på att gifta oss.


    Dopet kommer äga rum på en lördag och våran tanke är att ha lite fest efter detta.


    Hur skriver man snyggast och bäst en inbjudan utan att folk anar att giftemål kommer ske?


    Dopet kommer ju vara huvudpunkten men tanken är att vigseln sker efter dopet är klart. Därefter blir det fest i lokal sidan om där det kommer bjudas på mat, tårta, dryck etc. 

    Stor tack för tankar och ideér.

  • Svar på tråden Inbjudan till överraskningsbröllop kombinerat med dop
  • Äldre 10 Feb 09:08
    #1

    Hej, jag hjälpte en god vän för några år sedan :) de firade mannens 40 års dag och dop OCH överrasknings bröllop. På inbjudan fanns endast information om dopet och hans födelsedag, jättefin inbjudan med datum,kyrka och lokalen de skulle vara i efter. Nu ville min vän ha klänning och blommor för att få känna sig som brud.. Då gjorde vi så att alla gäster kom för dopet samlades i kyrkan, sedan när de skulle gå in med barnet så valde de att faddrarna gick in först i tätt följe av brudtärna (parets dotter) och sedan kom min kompis med mannen hand i hand.Det gick över förväntan, jag fixade hennes hår och make up och mycket annat..Vi typ gömde oss i församlingslokalen där middagen skulle hållas sen. Tro mig inte ens hennes syster eller mamma visste något, bara jag och en av faddrarna..Vi hade nämligen hand om mat och dukning oxå.

    Det var faktiskt ett av de bästa surprise wedding jag varit på! Hoppas du fått något tips ;) Jag har foto och annat om du är nyfiken

  • Äldre 10 Feb 13:40
    #2

    Om ni skickar en vanlig dopinbjudan så finns det väl ingen anledning för gästerna att misstänka bröllop?

    Eller vill ni försöka få fram att det är lite mer speciellt men inte vad i inbjudningskortet så att vissa viktiga gäster inte struntar i att komma på "bara ett dop" och missar bröllopet?

  • Äldre 10 Feb 14:37
    #3

    Min kusin gjorde så. Dock var det många som tackade nej till dopet, men som efteråt när de fått reda på att paret även gift sig, blivit ledsna över att inte fått veta detta innan. - Fler tar tydligen ledigt för giftermål än för dop.

  • Äldre 10 Feb 15:07
    #4

    Jag och min kille var nyss på ett dop med överraskningsvigsel. De hade bara skrivit att det var dop och vi visste inte om vi skulle komma, glömde bort sista datumet för att tacka ja och blev förvånade när vi fick sms om att platsen hade ändrats. Trodde de skickat till oss av misstag så vi svarade inte, men någon dag senare fick vi ett sms som bara var skickat till oss där de frågat om vi fått informationen. Och eftersom vi inte hade något bättre för oss så gick vi på dopet. Men när det visade sig att de skulle gifta sig också så förstod vi varför vi hade fått de där smsen trots att vi varken tackat ja eller nej. :P
    Dock för egen del så tycker jag att det är rätt trist med den sortens vigsel. Men det är ju så klart brudparet själva som väljer hur de vill göra. :) Men själv så skulle jag aldrig välja att vigas vid ett dop, utan jag (och min kille) vill ha ett bröllop som alla vet om och ser fram emot, en dag som bara är vår egen och som handlar om just oss. :) Med en stor fest efteråt. Men som sagt, jag tycker ni ska köra på er idé om det är just så ni vill ha det. Det är ju er dag. Och då tycker jag att ni bara ska skriva i inbjudan att det är ett dop och inte hinta om något annat, för det blir för uppenbart då. :) Men då kommer ju problemet att vissa kanske inte tycker ett dop är värt att komma för och missar att vara där på er stora dag.

  • Äldre 10 Feb 16:01
    #5

    Jag tycker att tanken att kombinera dop och bröllop är underbar - det är ju två av de finaste händelserna man kan fira i livet! Hjärta
    Vill ni att vigseln ska vara en total överraskning räcker det att ni skickar en vanlig inbjudan till dop. Det ni får ha i åtanke när ni planerar tillställningen är att era gäster är inställda på dop och inte bröllopsfest GladKanske några tackar nej eller inte har möjlighet att stanna hela kvällen på spontan fest.

Svar på tråden Inbjudan till överraskningsbröllop kombinerat med dop