• Äldre 8 Feb 20:48
    2451 visningar
    5 svar
    5
    2451

    Bridal outlet?

    Har googlat efter klänningar ett tag och hittade igår Bridal Outlet i Sthlm. Dom ska ha nån rea nu. Nån som varit där? Hur är butiken?

  • Svar på tråden Bridal outlet?
  • Äldre 8 Feb 22:56
    #1
    +1

    Jag har varit där och tyckte att de hade ett ganska bra utbud. Min första tanke när jag kom in var "här kommer jag aldrig hitta något jag vill ha" men strax efter jag kommit in frågade en i personalen vad jag var ute efter och hon hjälpte mig sedan så jag fick prova flera klänningar i min smak. Så mitt råd är, be om hjälp för det är svårt att hitta själv. Kvinnan som hjälpte mig var den trevligaste och mest hjälpsamma jag träffat på när jag provat klänningar och hon kom med massa förslag på ändringar man kunde göra för att göra klänningarna jag provade ännu bättre. Nu köpte jag till slut inte min klänning där dock men min erfarenhet från dem är alltså bara positiv så stället är väl värt ett besök.

  • Äldre 9 Feb 09:40
    #2

    Jag har också bara positiva erfarenheter därifrån och de har stort utbud. De ligger betydligt lägre i pris (även utan rea) än de flesta butiker i Stockholm med majoriteten av klänningarna på 2500-5000 kr. Man får förstå att en klänning för 3000 inte är lika avancerad i utformning och tygval (framförallt i de delar som inte syns) som en för 3-dubbla priset, men ska man ha en med någon sorts axelband så tycker jag att det fanns mycket bra att välja på. Jag som absolut ville ha axelbandslöst kände tyvärr att dessa av deras klänningar var lite för tunga och inte tillräckligt "styvt uppbyggda" i överkroppen för att sitta uppe ordentligt, så det blev att titta vidare och jag köpte till slut min klänning på Royal Högtidskläder. Hade inte axelbandslöst varit ett krav är det mycket möjligt att jag hade köpt hos Bridal Outlet :)

  • Äldre 9 Feb 21:29
    #3

    Hej!

    Jag har dock inte en lika positiv bild som de tidigare från bridal outlet. Det positiva med affären är att priserna på majoriteten av klänningarna är betydligt lägre men det syns även på deras utseende. Mitt besök där varade inte länge då de hade dåligt med klänningar i min storlek( 34-36) och enbart en klänning som hade axelband. Kundservicen var iprincip icke befintlig så fick leta själv bland påsar och klänningar. Skulle tyvärr inte rekommendera det stället pga min upplevelse.

  • Äldre 10 Feb 11:09
    #4

    Ok, tack för svar! Jag ska dit och kolla.Glad Hoppas jag hittar min klänning för jag har inte så mycket tid att springa runt och leta. 

  • Äldre 10 Feb 18:42
    #5

    Jag köpte min brudklänning hos BridalOutlet.  Då jag drar en större storlek (strl 52) så var jag lite orolig om jag skulle hitta något. Jag blev glatt överraskad då jag hittade flera fina klänningar att välja emellan. Glad att ha hittat en butik som även har fina klänningar i större storlek. Jag kan verkligen rekommendera Bridaloutlet och deras trevliga och kunniga personal!  Jag ska snart på bal och kommer definitivt tillbaka!


Svar på tråden Bridal outlet?