• Äldre 6 Feb 22:19
    3257 visningar
    1 svar
    1
    3257

    Varning för White Brud & Fest

    Vill varna för butiken White Brud & Fest på Kungsholmen i Stockholm om ni är ute efter trevligt bemötande. Eller jag vill snarare varna för ägarinnan...


    Bokade en tid en lördag då jag p.g.a. jobbet har väldigt svårt att ta mig till en brudklänningsbutik vid annat tillfälle. Eftersom jag tidigare hade varit på Milagro och testat en lördag och känt mig lite överväldigad över mängden klänningar att prova på kort tid, så valde jag att för en gångs skull gå lite tidigt från jobbet fredagen innan och välja ut några klänningar att prova nästa dag då man får en timme på sig. Sagt och gjort, hittade några klänningar och bad även om möjlighet att få prova som drop-in om det fanns möjlighet till det. Ägarinnan sa att det nog skulle gå bra men tittade inte ens åt mitt håll fram tills stängning. Men okej, jag hade ändå en tid bokad nästa dag....

    När jag väl stod där nästa dag och hängde på låset blev jag tilldelad en väldigt gullig, lite äldre, kvinna som hjälpte mig. Minns tyvärr inte namnet på henne då vi hela tiden hade ägarinnan på oss som gjorde mig jättestressad. Jag fick på mig en klänning som jag vid en första anblick i spegeln nämnde kort att den kanske inte riktigt var vad jag hade tänkt mig men att jag tyckte spetsen var fin. Detta hörde ägarinnan när hon gick förbi och sa snorkigt att "ta av den på en gång, det är ingen ide att du provar klänningar du inte vill ha, på med nästa, det är bråttom!". Sedan fortsatte hon gorma åt både mig och hennes personal för minsta lilla vilket kändes oerhört oproffsigt, speciellt då hennes personal var mycket trevligare än hon själv och ingen av oss hade gjort något egentligt fel.Jag försökte skynda mig så gott jag kunde och var så försiktig med klänningarna för att hon inte skulle börja gorma igen.
    Kändes fruktansvärt obekvämt att se att även personalen kände sig obekväma och tyckte så synd om kvinnan som hjälpte mig. Då jag är rätt liten så var de flesta klänningar ganska stora och en klänning satte personalen klämmor på för att bättre visa hur den skulle sitta. Detta gjorde ägarinnan helt vansinnig.I övrigt så hann jag knappt titta på hur klänningarna satt förrän ägarinnan manade mig att ta av en. Hon var uppenbarligen väldigt stressad och kunde inte hantera att lördagar är den dag då det är som flest bokningar. Jag hittade en jättefin klänning men var vid det laget så ledsen och sönderstressad att jag gick därifrån utan klänning. Det var inte alls såhär jag hade tänkt mig att det skulle vara att prova brudklänning. Som tur var hamnade jag av en slump på Stockholm Brud & Fest senare samma dag och trots att det var fullt upp i butiken och vi kom strax före stängning var alla jättegulliga och de lät mig prova alla klänningar jag ville även en stund efter stängning. Det var även där jag köpte min klänning efter att ha besökt butiken 3 gånger. På Milagro fick jag också bra hjälp även om det kan vara lite stressigt att prova klänningar på en lördag.

    SÅ GÅ INTE TILL WHITE BRUD & FEST. Ägarinnan där är inte värd era pengar. Att prova brudklänning ska vara en rolig och fin upplevelse och hon bidrar inte till det någonstans.

  • Svar på tråden Varning för White Brud & Fest
  • Äldre 6 Feb 23:48
    #1

    Vad tråkigt att du känner så!

    Jag upplever det hela tvärtom, jag har hittills fått toppen service där. Jag försökte boka en lördag men deras tider var slut, hon ringde då upp och sa att om jag vill så fick jag jätte gärna komma på drop-in så skulle det kanske finnas möjlighet för mig att hinna pröva. Vi åkte dit på lördagen och fick pröva en massa klänningar redan efter tio minuter och hon var jätte gullig och snäll och förklarade vad man kunde göra med klänningen för att den skulle bli precis som jag ville. Jag har verkligen fått super bra service där hittills och ska snart tillbaka för att ta mått så jag kan få min klänning in och uppsydd.

Svar på tråden Varning för White Brud & Fest