• Äldre 30 Jan 11:32
    70603 visningar
    67 svar
    67
    70603

    Visa din ring! - Bildtråd ringar 2016

    Hittade ingen tråd för det "nya" året, så jag startar en egen! :)


    Tråden är för både förlovningsringar och vigselringar - hur ser din/dina ut? Vad är populärt i år? Dela med er och inspirera andra!

    Tidigare trådar:

    2013

    2014


    2015

  • Svar på tråden Visa din ring! - Bildtråd ringar 2016
  • Äldre 6 Jul 18:33
    #41


    Detta är min förlovningsring silver med ett rött guldhjärta min vigselring är inspirerad av amerikanska märket tiffany med en stor ädelsten i mitten och tio små diamanter under den:) super vacker är den..:)
  • Äldre 25 Jul 18:47
    #42

    Min förlovningsring! Älskar den så mycket!

  • Äldre 27 Jul 16:52
    #43


    Här är mina ringar! Vi gifter oss förvisso i september 2016 så vigselringen får jag ju inte använda än ;) Förlovningsringen är en slät titanring och vigselringen är 18k vitguld med 70 diamanter (tot. 0,50 ct WSI) från Hallbergs Guld. Tanten i affären sa att ringarna skulle vara i samma storlek trots att de blir breda tillsammans, men jag tycker att mina fingrar ser väldigt knubbiga ut när båda är på... Lite som en "valk" ovanför :( 
  • Ankan
    Äldre 28 Jul 07:45
    #44
    CrazyCatLady skrev 2016-07-27 16:52:03 följande:
    Här är mina ringar! Vi gifter oss förvisso i september 2016 så vigselringen får jag ju inte använda än ;) Förlovningsringen är en slät titanring och vigselringen är 18k vitguld med 70 diamanter (tot. 0,50 ct WSI) från Hallbergs Guld. Tanten i affären sa att ringarna skulle vara i samma storlek trots att de blir breda tillsammans, men jag tycker att mina fingrar ser väldigt knubbiga ut när båda är på... Lite som en "valk" ovanför :( 
    Finga ringar! Tycker inte det ser så farligt ut, trots att dem är breda. Men om det stör dig kan du alltid välja att bara ha vigselringen på. I Tyskland är det till exempel vanligt att man bär förlovningsringen bara fram till bröllopet, efter det har man bara vigselringen på.
  • Äldre 28 Jul 12:15
    #45

    Här är mina ringar. Den släta är förlovningsringen och den 20 augusti får jag äntligen ta på mig solitärringen!!! Så glad! =D Precis så som jag ville ha dem - perfekta för mig =D

  • Äldre 29 Jul 01:24
    #47
    Ankan skrev 2016-07-28 07:45:49 följande:
    Finga ringar! Tycker inte det ser så farligt ut, trots att dem är breda. Men om det stör dig kan du alltid välja att bara ha vigselringen på. I Tyskland är det till exempel vanligt att man bär förlovningsringen bara fram till bröllopet, efter det har man bara vigselringen på.
    Tack! Ja, jag får överväga saken... Kanske kan ha förlovningsringen på andra handen Solig Blir lite irriterade på så kallade "experter" som verkligen envisas med att ringarna SKA VARA SAMMA STORLEK trots att man ifrågasätter detta då de blir breda och jag har lite småknubbiga fingrar. Går ju inte heller att storleksändra, då titanet blir för hårt (eller ja, det går men det är superknöligt tydligen) och vitguldsringen går inte att storleksändra då det är får mycket stenar i. Och det går inte att byta storlek, för ringen finns inte i sortimentet längre... Men idén att bara ha vigselringen var bra! Skrattande
  • Ankan
    Äldre 29 Jul 07:05
    #48
    CrazyCatLady skrev 2016-07-29 01:24:40 följande:
    Tack! Ja, jag får överväga saken... Kanske kan ha förlovningsringen på andra handen Solig Blir lite irriterade på så kallade "experter" som verkligen envisas med att ringarna SKA VARA SAMMA STORLEK trots att man ifrågasätter detta då de blir breda och jag har lite småknubbiga fingrar. Går ju inte heller att storleksändra, då titanet blir för hårt (eller ja, det går men det är superknöligt tydligen) och vitguldsringen går inte att storleksändra då det är får mycket stenar i. Och det går inte att byta storlek, för ringen finns inte i sortimentet längre... Men idén att bara ha vigselringen var bra! Skrattande
    Jag kommer nog också bara ha vigselringen. Och jag har aldrig hört att båda ringar måste ha samma bredd, mina är olika, tror inte att jag får böte för det Flört Gör precis som du tycker att det känns bäst för dig! Traditioner är här för att brytas... Skrattande
  • Äldre 30 Jul 16:22
    #49

    Här är min förlovningsring. En enkel guldring med lite struktur i kanten, precis som jag ville ha. Graverad med hans namn, vårt förlovningsdatum och en evighetssymbol. Min fästman har en likadan.
    Vigselringen blir troligtvis en smal, slät guldring med tre pyttestenar som inte sticker ut. Kanske i grönt.
    Jag kan typ inget om ringar och själv vill jag inte ha några stora stenar som sticker ut, men det är jätteroligt att titta på alla andras superfina!

  • Okänd
    Äldre 31 Jul 18:45
    #50
    Meddelande borttaget
  • Äldre 1 Aug 12:02
    #51


    Här är min förlovningsring. Kommer köpa en alliansring som vigselring :)
Svar på tråden Visa din ring! - Bildtråd ringar 2016