• Äldre 25 Jan 16:08
    2268 visningar
    4 svar
    4
    2268

    Vigsel i rådhus

    Hallå!

    Tänkte bara höra om det var någon mer som ska gifta sig i rådhuset? Vi ska göra det och sen berätta nyheten på en gemensam 30 års fest då vi båda fyller 30. Vi ska inte gifta oss förrän i oktober men jag är en planeringsfreak så jag vill ju redan börja ???? Någon som gjort samma sak som vill dela med sig med lite tips och så? ????

    Kram på er allihop!

  • Svar på tråden Vigsel i rådhus
  • Äldre 25 Jan 16:26
    #1

    Ber om ursäkta för alla frågetecken. Det skulle vara glada gubbar ju..

  • Äldre 25 Jan 23:20
    #2

    Jag ska inte gifta mig förns sommaren -17, men är redan i full gång med planeringen. ;)

    Vi ska visserligen inte gifta oss i Rådhuset, utan i kyrkan.

    Vad är det för planering inför själva vigseln för er? Eller ska ni ha middag efteråt? Eller 30-årsfesten?

    Förstod inte riktigt. :/

    Men är det bröllopsplanering du har, i form av klänning, blommor, mat, dekoration, musik, osv så bollar jag gärna med dig. :)

  • Äldre 26 Jan 21:36
    #3

    Inför vigseln är det väl inget särskilt att planera då det går på 2 min typ ha ha!

    Men tänker på efteråt.. Vi ska ut och äta sedan med våra föräldrar och sedan förmodligen ta in på hotell!

    Helgen efter ska vi ha en 30 års fest för familj och vänner där vi ska berätta för dom som inte vet att vi har gift oss! :)

    Men har man bukett när man gifter sig i rådhuset? Vad ska jag ha för klänning? Vad ska vi bjuda på för mat? Hur ska vi berätta det på festen? Låter kanske löjligt med tanke på att du ska gifta dig i kyrkan då det är sååå mycket mer planering ju :)

    Ska ni ha ett stort bröllop? :)

  • Äldre 27 Jan 20:10
    #4

    Ja, då förstår jag! :)

    Nej, vadå, det är väl inte ett dugg löjligt! Det är ju precis lika stort för er att gifta er, som det är för oss.

    Jag tror att man kan ha vilken klänning man vill, faktiskt. Allt från en klassisk vit brudklänning, till en enkel vanlig sommarklänning (detsamma gäller ju i kyrkan). ;) Bukett avgör du själv om du ska ha. :)

    Menar du vilken mat ni ska bjuda på till vännerna på 30-årsfesten? Har ni någon budget? Vill ni ha sittande eller buffé?

    Vad gäller vårt bröllop så blir det ett litet, familjärt bröllop; mor- och farföräldrar, föräldrar, syskon och barn. Samt allas respektive, givetvis. :)

Svar på tråden Vigsel i rådhus