• Äldre 16 Jan 18:57
    1364 visningar
    4 svar
    4
    1364

    Tips

    Hej alla blivande brudar! Vårt bröllop går av stapeln den 4 juni. Börjar fundera över klänning. Finns mycket fina på nätet, men det är ju så himla svårt att veta vad man passar i när det gäller modeller och så. Hur gör ni. Beställer måttbeställt på nätet, butik eller? Tips till rådvill????

  • Svar på tråden Tips
  • Äldre 16 Jan 20:17
    #1

    Puffar och följer tråden. :)

  • Äldre 17 Jan 08:20
    #2
    Annaomattis skrev 2016-01-16 18:57:51 följande:

    Hej alla blivande brudar! Vårt bröllop går av stapeln den 4 juni. Börjar fundera över klänning. Finns mycket fina på nätet, men det är ju så himla svårt att veta vad man passar i när det gäller modeller och så. Hur gör ni. Beställer måttbeställt på nätet, butik eller? Tips till rådvill????


    Hej! Vi gifter oss också den 4:e juni! Jag fick min klänning uppsydd hos Matildas Fest i Bromma och är helnöjd. Var runt i ett antal butiker innan dess och hittade inte ngt som kändes helt rätt och vågade inte beställa från Kina, så då valde jag att designa min egen hos dem eftersom det ingår justeringar i priset om jag skulle gå upp eller ner i vikt. :)

    Ett tips är att gå till lite olika butiker och prova ett gäng klänningar för att komma underfund med vilka modeller du gillar och passar i. Sen kan du ju utgå från det om du ska beställa från nätet.

    Jag hade nog skyndat mig med att beställa nu, så att du har god tid på dig att göra eventuella ändringar som kan tänkas behövas. :) ska du beställa från butik så sa de flesta till mig att de hade ca 20 veckors leveranstid, så det kan bli tajt om du inte hittar ngt som de har på lager. :)

    Lycka till!
  • Äldre 17 Jan 10:32
    #3

    Hej!
    Har också samma problem. Gifter mig i maj eller juni, inget datum bestämt än, känns som vi är lite sent ute.  Men har kollat lite på nätet är ju jättesvårt att veta hur det sitter. Var i två butiker igår. jag provade några klänningar i den ena. Hittade en jättefin men den kostade 5000 och då kostar det lite till när man ska sy in och lägga upp och så. På nätet har jag hittat för 800-1500 som ser fina ut men man vet ju inte kvaliten. I butikerna säger de att det tar 4 månader innan klänningen är klar så det är ont om tid.
    Någon som beställt från nätet som kan rekommendera något??

  • blivan­defru
    Äldre 13 Feb 17:47
    #4

    Beställde min klänning idag. Skrattande Mitt stora tips är att börja med att gå till butiker och testa dig fram till vad som passar dig. Förboka dina besök för bästa hjälp och utgå därifrån. Testa lite olika ställen innan du bestämmer dig. :) 

Svar på tråden Tips