• Äldre 9 Jan 23:24
    2911 visningar
    6 svar
    6
    2911

    toastmaster

    Hej!

    Jag ska vara toastmaster på min bästa väns bröllopsfest. Det är en fest som det inte riktigt kommer vara någon klassisk bröllopsfest.. Det är olika religioner som möts. Varken bruden eller brudgummen är troende men den enes släkt är det.

    Det får inte anspelas på något sexuellt eller nåt som har med alkohol att göra. Får inte bli för romantiskt (nästan inte alls faktiskt) och hen vill inte att partnerns släkt får veta något om hens förflutna eller barndom...

    Så... Vad hittar jag på? Funderar på leken där de har en av varjes skor och man ställer frågor som de ska svara på med ryggarna mot varandra.. Förslag på frågor? Vad mer? Rätt trång lokal så inga utsvävningar funkar och inget utomhus då det är i vinter.

  • Svar på tråden toastmaster
  • Äldre 10 Jan 00:20
    #1

    Oj, knivigt läge! Om du går utanför lekspektrat och tänker aktiviteter så öppnar det ju upp mer. Tex böcker att skriva äktenskapsråd i, tavlor som gästerna målar tillsammans för att de sedan ska pryda de gemensamma hemmet (de brukar dock bli apfula, men ett tips är att låta gästerna göra ett träd genom tumavtryck). Ett fotobås med/utan utklädningssaker är nästan mer regel än undantag på bröllop nu men ändå otroligt roligt. Och ett quizz/frågesport om brudparet/bröllop/kärlek kanske kan vara något. Lycka till!


    Bride to be July 2016
  • Äldre 10 Jan 00:22
    #2

    Trädet kanske behöver en förklaring. Börja med att rita en stam med några grenar i mitten av en tavelduk. Låt varje gästs tumme bli ett löv. Symboliskt och fint i två familjer som förenas till en i släktträdet osv...


    Bride to be July 2016
  • Äldre 10 Jan 17:51
    #3

    Tack!! :) Fler förslag?

  • Äldre 13 Jan 20:47
    #4

    ......

  • Äldre 14 Jan 15:31
    #5

    Min syster gjorde en liten trevlig sak på vårat bröllop

    hon hade ett grönt och ett rött papper till varje gäst samt till brudparet.
    Sedan fick brudparet stå med ryggarna mot varandra och hålla i papperslapparna.

    Sedan ställde hon frågor till alla.
    vem i brudparet tror ni tränar mest (röd lapp:bruden grön lapp brudgum)
    Alla höll upp varsin lapp likaså vi
    blev lite kluvna resultat mellan mig och min brud.
    Hon ansåg vist att hon körde bil bättre än mig, men jag lagar mest mat så tji fick de på min sida, men hennes sida verkade hålla koll på hennes ogillande att laga mat men förälskelse i att baka. OSV OSV
    Vem är morgontröttast
    vem fryser mest
    vem.....
    Ja du fattar


    Live free, ride free
  • Äldre 18 Jan 05:49
    #6

    Tack!! :)

Svar på tråden toastmaster