• Äldre 13 Dec 21:28
    3782 visningar
    3 svar
    3
    3782

    Annorlunda vinbox

    Hej!
    Jag håller på och planerar lite. Jag hittade de här boxarna med tömningsfunktion. Jag tyckte de var lite fräcka eftersom de har lite annorlunda motiv och funktion. Jag tänkte att den vita och den svarta boxen skulle passa bra på middagen/festen. Man kanske kan ha vitt vin i den vita boxen och rött vin i den svarta? Visst kan man väl ha vinboxar på bordet? Jag hittade boxarna här: www.smartflowbox.se

  • Svar på tråden Annorlunda vinbox
  • alexan­drathe­rese
    Äldre 21 Jan 21:04
    #1

    Ni kan ju annars ha karaffer med vin i på borden. Det tänker vi ha, eftersom vi inte planerar att köpa vinflaskor utan boxar istället.

  • Äldre 22 Jan 11:15
    #2

    Det kan man säkert ha men jag personligen skulle inte ställa vinboxar på borden då jag tycker de är lite stora och klumpiga och även svåra att hälla upp vin från när man sitter ner vid bordet.

    Om jag hade haft vinboxar så hade jag antingen gjort ett litet dryckesbuffébord där all dricka stod så att gästerna själva fick gå dit och ta vad de ville ha. Eller tappat upp vinet från boxarna i tomma vinflaskor. Man kan även måla och dekorera de tomma vinflaskorna i förväg för en extra dekorationsdetalj.

  • Äldre 23 Jan 12:46
    #3

    Nja, nä. Nog för att de är fina (men "annorlunda funktion"?), men boxar passar sig inte på bröllop. Om man inte har gående bord eller så.

Svar på tråden Annorlunda vinbox