• Äldre 8 Dec 22:14
    16195 visningar
    9 svar
    9
    16195

    Festlokal Gotland

    Hej,


    Vi letar efter en fin festlokal på Gotland, utan resultat..


    Vi söker en avslappnad lokal med vackra omgivningar  där man (helst) får ta med egen dryck (lada el. liknande)


    Ihre kvarn är det enda jag hittat än så länge (har någon bilder därifrån?)


     


    Tacksam för alla tips!

  • Svar på tråden Festlokal Gotland
  • Äldre 9 Dec 06:58
    #1

    Hej! 
    Vi har bokat Ihre kvarn för vårt bröllop i sommar och det är verkligen en helt fantastisk lokal med vacker omgivning och ett riktigt bra hyrkoncept där mer eller mindre allt ingår samtidigt som man får ta med egen mat och dricka.
    Dessutom är de som har stället jättetrevliga och väldigt hjälpsamma. Har tyvärr inga bilder men jag älskade stället när vi var där och tittade. Absolut värt ett besök! :)

    När ska ni gifta er? 

  • Äldre 9 Dec 22:04
    #2

    Hej,


    Tack för svar! :) Vi ska gifta oss sommaren 2017, Ihre Kvarn är det som är mest aktuellt av det vi hittat hittills, men finns så få bilder , och att besöka i vintertid är ju inte samma sak. Hur långt innan bokade ni? Vet inte om vi vågar vänta till våren med att boka.. 

  • Äldre 10 Dec 06:28
    #3

    Jo de e ju tyvärr väldigt dåligt med bilder men jag kan nästan garantera att ni blir nöjda om ni åker dit och tittar :) 

    Vi bokade ca 1 år i förväg och då var flera av datumen redan bokade så har ni ett specifikt datum ni vill gifta er skulle jag nog rekommendera att ni är ute i extra god tid. 

    Har ni bestämt kyrka? :)

  • Äldre 10 Dec 20:24
    #4

    Å vad härligt att höra, känns bra, blir nog Ihre kvarn! Vi kommer välja kyrka när vi spikat lokal och datum, känns som man måste boka det lite parallellt. Hoppas på att se bilder efter ert bröllop :)


    Vilken kyrka valde ni? Hur kommer transporteras gästerna från kyrka -> ihre kvarn? Har ni kikat på catering? Hur tänkte ni när ni valde datum? Jag tycker det är svårt att bestämma sig för vad som är bäst av försommar, högsommar och sensommar. Någon som sa att juli inte var optimalt eftersom det är svårt att få tag i personal för catering, hår etc etc. Men jag tänker att det ju ändå borde lösa sig, eller vad tror du ? :)

  • Äldre 13 Dec 23:50
    #5

    Vad kul att ni ska gifta er!

    Vi gifter oss nästa år i augusti och kommer också hålla festen på ihre kvarn. Fick väldigt trevligt bemötande, och för oss var det bra att man får välja cateringföretag själva samt att allt av servis och stolar redan finns där.

    Vi var annars och tittade på stora gåsemora, Bläse kalkbruksmuseum och nygårds herrgård. Hade också Odd fellow lokalerna som alternativ. Kanske något av dessa kan passa er om ni inte väljer ihre kvarn? :)

  • Äldre 14 Dec 16:59
    #6

    Vi utgick från festlokalen både när vi valde datum och kyrka. Vi ville helst gifta oss i juni men då fanns inga lediga datum på Ihre så det blev 2 juli istället. När det kom till kyrkan utgick vi från Ihre och kollade kyrkor max 15 min därifrån och var och kollade på typ 10 stycken, haha. Vi valde till slut Lummelunda kyrka som vi tyckte var mysigast :) 

    Vi har planerat som så att vigseln är kl 14 och dit får folk ta sig själva från antingen Ihrebadens vandrarhem eller lummelundas vandrarhem (där vi reserverat boende) sen efter vigseln får de även ta sig "hem" själva och så ordnar vi buss som kör de från lummelunda till Ihre och de som bor i Ihre får ta sig själva (700m). Vi tänkte fotas efter vigseln så då ha ca 2-3h paus innan mingel och fest drar igång. 

    Min fästmans föräldrar har en bekant som arbetat med catering och nyligen gått i pension så han ska fixa maten, vi tänkte ha helgrillat lamm och buffe till det :) Så länge det inte är under almedals-/medeltids- eller stockholmsveckan borde det gå att ordna med catering etc om ni är ute i god tid :) Tänk dock på att gäster måste boka resa och boende i god tid oxå!! :) 

  • Äldre 29 Nov 19:19
    #7

    Vi har en lada där vi renoverat en festlokal. Den är 200 kvm stor och det får plats 120 sittande matgäster. Finns även en separat upphöjd scen på 30 kvm och en bar. 

    Kökstillbehör finns i en enklare kallskänk där porslin, kaffebryggar, kylskåp m.m. finns för serveringspersonal. Finns även grillplats ute ifall man har grillat lamm eller liknande.

    En enkel charmig lokal för den som vill ha ett genuint ladubröllop.

    Hör av er om intresse finns!

  • Äldre 12 Nov 21:13
    #8

    Provar att få liv i en gammal tråd här.

    Vi ska gifta oss nästa sommar och vill göra det i en gotländsk lada. @midax har du någon mer information om din lada? Låter superintressant!

  • Sat 9 Nov 2019 10:44
    #9

    Hej.

    Hoppas få svar från Midax angående ladan, låter superintressant!

    Mvh Jenny

Svar på tråden Festlokal Gotland