• Äldre 8 Dec 09:27
    5532 visningar
    2 svar
    +1
    2
    5532

    Rekommendation: Matildas Fest i Bromma

    Hej!

    Efter att själv ha jobbat många år inom handel och service är jag en hängiven anhängare till devisen "har man fått bra service så ska man berätta om det". Det är en sån skön kontrast till alla negativa omdömen som finns på internet. 

    Men till saken:

    Jag skulle verkligen vilja rekommendera Matildas Fest i Bromma för alla er brudar där ute som letar efter er drömklänning men som inte har hittat den.

    Jag kom dit, visade Mejan (hon som har butiken) en hel hög med inspirationsbilder; en på hur jag ville ha livet, en på hur ryggen skulle se ut och en på vilken typ av kjol jag ville ha. Mejan visade mig sen en mängd av olika sorters spetsar, tyll och tyger och jag fick välja fritt vilka material som jag ville ha till min klänning.
    Jag kände mig hela tiden väldigt säker och väl omhändertagen av Matildas Fest och tvekade inte en sekund på att beställa min drömklänning. Leveranstiden skulle vara 8-10 veckor, vilket var ungefär hälften av vad de flesta andra bröllopsbutiker hade sagt. 
    MEN, redan en vecka efter jag hade lagt ordern fick jag mail från Mejan att min klänning var färdigsydd och fick se bilder på den. Den var PRECIS som jag hade tänkt mig den! 4 dagar senare hade den anlänt till butiken och igår, tre veckor efter vårt första möte fick jag åka till Bromma och prova min alldeles egendesignade klänning. (Nu ska det tilläggas att det inte hör till vanligheterna att klänningarna kommer så fort, men tydligen hade de lite att göra i fabriken just nu.)
    Klänningen var välsydd och satt jättebra. Den var något för stor upptill, vilket dock är ett icke-problem då det ingår justeringar i totalpriset. Jag kommer få komma tillbaka med min klänning ca 1 månad innan vårt bröllop för att göra de sista justeringarna då - så nu behöver jag inte oroa mig för att gå upp eller ner i vikt!

    Så till saken; för er som har en bild framför er av er drömklänning men som inte har hittat den i en butik, tveka inte på att låta Matildas Fest sy upp den! Min drömklänning gick på 6100:- inkl. justeringar, underkjol och en såndär garderob att ha den i - ett väldigt överkomligt pris tycker jag!

    Här är bilderna som jag fick skickat till mig när klänningen var färdigsydd. Längre ner finns bilder från när jag var och provade klänningen igår. :)


    Hoppas verkligen att någon annan där ute som inte har kunnat hitta sin drömklänning kan få samma fantastiska hjälp som jag fick! :)

  • Svar på tråden Rekommendation: Matildas Fest i Bromma
  • Äldre 4 Aug 13:47
    #1

    Hej!

    Fantastisk fin klänning, tänker mig något i den stilen, vad är det för material i klänningen? Tyll eller chiffong?

    Tack för tipset ska kolla upp matildas fest:D


    Planerar bröllop juni 2017
  • Äldre 24 Aug 14:28
    #2

    Hej, 
    förlåt för sent svar, men nu efter bröllopet är jag inte inne på BT så ofta. Tungan ute

    Kjolen i min klänning har först fem lager tunn tyll, därefter är det en kjol i ett tjockare lite glansigt tyg som är vanligt i brudklänningar men som jag inte kommer på vad det heter. Därunder är det en inbyggd underkjol av grov tyll och till sist en tunn underkjol närmast huden.

    Jag hoppas att du hittar din drömklänning precis som jag gjorde, kände mig verkligen som en prinsessa hela dagen!

Svar på tråden Rekommendation: Matildas Fest i Bromma